Torsdag...


Ja, dagarna rusar iväg, det är redan torsdag..

Jodå, jag åkte till gymmet efter jobbet i tisdags å skulle gå på yoga.
Har testat ett par ggr innan men för en sån som mig med tålamod som en skallerorm så höll jag på å få spatt fullständigt.
Stå i samma position i 17 min å andas på sjuttielva sätt, jag höll på å få hjärnblödning..
Men nu är ju rygg, främst bröstrygg i så dåligt skick att jag måste försöka öka rörligheten å stärka den.
Så jag tar ju yoga som ett sätt att stretcha igenom kroppen för ökad rörlighet, inget humflummigt andandes på olika sätt.

Å jag hade fullt sjå å hänga med , vissa rörelser kände jag igen å "kunde", andra inte...
Så det blev aldrig långtråkigt el påfrestande för tålamodet.
Vissa böjde sig så det såg nästan läbbigt ut, andra var väl inte fullt så flexibla.
Jag är väl lika flexibel som en valross på land ungefär...
Å tyvärr så överdriver jag inte, jag är fruktansvärt stel i vissa lägen.
Mest är det vä sida men även högra i viss mån.
Eller om det är tvärtom, att det tar emot på ena sidan för att andra är för stel..
Å så avslutade hon : å så tackar vi oss själva för att vi gör det mot våra kroppar, att vi är snälla mot oss..."
Eeeeh......nja, så humflummig är jag inte...
 
Jag var trött i nacken när jag kom hem, så pass så jag fick vila en stund då å då.
Men jag hade inte ont igår iaf, jobbade ju hela dagen så då hanns det inte med så mycket mer.
Imorse gav jag mig ut på en dryg 6 km pw på morgonen, ett fantastiskt väder.
Så ljuvligt skönt var det, jag hade för mycket kläder på mg.
Alltid svårt att veta hur mycket man ska ta på sig denna årstiden.

Hem, käka frukost i solen på köksaltanen, betala räkningarna..
Lika förbannat tråkigt varje gång.....suck...
Hivade ut sängkläderna å bäddade rent å åkte till gymmet.
Idag skulle jag testa cirkelfys.
Jag har ju gjort det förut men då på nåt som heter Easyline.
Men cirkelfys är ju detsamma som stationsträning som det hette på skolgympans tid. (roligaste gympan då)
En mycket hurtfriskig instruktör "NU SKA DET VARA EXPLOSIVT Å SNABBT!!!!
KOM IGEN NUUUUUUUUUUUUU !!!"

Hehe, explosivt å snabbt??
Jag är lika explosiv som en snigel med bromsolja i skalet.....
Alltså.......... herregud säger jag bara !!!
Huuuuur kunde jag sjunka så lågt ??
Tja, nåt som heter livet kom emellan.....
Vafaan.... allt skvalpar å klämmer när man ska försöka vara snabb i vändningarna...
Har blivit preciiiiiiis det jag inte ville bli, en trött, lönnfet, medelålders klimakteriekärring.... 
Att jag är en medelålders klimakteriekärring kan jag inte göra nå åt men trött å lönnfet går tack å lov att göra nåt åt.

Näe, det handlar inte om 30-40 kg övervikt, det är 6-7 kg...
Säger som "Asta", det är FETT, inte cancer el nå annat skit...
Men det är fruktansvärt obekvämt när inte kroppen "passar".
En anledning att jag inte shoppade nå kläder i Polen, inte kul när man inte är bekväm med kroppen.
Å jag har inte råd att köpa ny garderob heller utöver enstaka plagg.

Egentligen har vi inte ätit mer utan det är att vi dansar inte lika mycket som förr.
Orken å tiden måste räcka till mycket när jag jobbat-jobbar som jag gjort-gör.
Först med 2 jobb å nu heltid med ett.
Å jobbet går ju före i alla lägen, orken måste räcka där i 1a hand. 
Å vi trivs hemma med varandra oxå...
Men det blir mycket dans i maj, ska bli jätteskoj.

Nu ska jag fixa mina ögonbryn, sen krypa ner i renbäddad säng.
Lång dag imorrn på jobbet så vilan behövs å dessutom måste jag vara lite tidigare imorrn.
Lör efter jobbet så åker vi till ön för att fira lill-loppan i efterhand på Valborgsmässoafton.
Hon skulle på nå party på kvällen, nåt för alla blivande studenter, det blir mycket sånt för dom nu.
Balen skulle vara 26e maj å dom tar studenten 15e juni.

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg