Måndag.....

..... har det blivit å en hel vecka sen jag var härinne sist...
Har svårt att få ihop tankarna till nåt vettigt, är extremt mentalt trött just nu av olika anledningar.

Men i tisdags så var vi på socialdansen på klubben å när vi åkte därifrån skulle sambon gå in på en mack å köpa cigg.
Å så kommer han ut med 10 röda rosor 💕
Han e för underbar min käre sambo 💖 men idag fick jag slänga dom.

I tors morse var jag på hälsokoll på Linnéuniversitetet.
Pinglan B hade varit där veckan innan så det var hon som rekommenderade det.
Det är sjuksköterskestudenter som vill ha övningsobjekt så det är helt gratis.
Dom kollar puls, blodsocker, blodvärde, blodtryck å så kan man få taktil massage av händer å fötter.
Så gudomligt skönt var det !!!
Dom övar ju i både att sticka i fingret å på patientbemötande.
Å dom är tacksamma för lite yngre övningsobjekt, det är väl mest äldre personer som går dit.
Hur låg jag då??

Blodvärde: 120
Blodsocker en timma ef frukost: 6.2
Blodtryck ef 20 min vila: 100/65
Puls: 61
Så än hänger kärringen med ett tag.....
Värdena är ju i topp, synd bara jag rent kroppsligt är som en 75 åring å har en mental kapacitet som en halvdement 90 åring...... 😟

Fredagen var "tung", oerhört tung...
Dålig sömn å en tung mental påfrestning så det gick inte få ihop en vettig tanke.
Är jobbigt att försöka hålla ihop hjärnan, att fungera i vardagen när det blir så.
Men jag slutade en timme tidigare då vi skulle hem till ön för en motorhelg.

Gudomligt varmt å skönt när vi kom hem, ca 20C vid 22 tiden.
Vaknade till strålande sol å knallblå himmel i lördags å gladde mig åt en dag på stan i solen.
Men precis som förra året så var det en isande kall vind tyvärr så sådär jätteskönt var det inte.
Dagen gick väl an, värre med kvällen.
Då jag glömt lägga ner jeans så fick jag ha min jeanssshorts (tur jag la ner dom iaf..) å en fodrad skinnjacka jag hade därhemma.

Men så mycket fantastiska bilar å sådär en 500 bilar i cruisingen.
Det är ju maxtalet nu för tiden då det var kaos i stan för 5 år sen då 700 bilar korkade igen hela stan.
Man kom ingenstans.......
Så därefter är det max 500 bilar som cruisar en speciell runda å det funkar bra.
Det är där jag är "hemma", bland bilarna å det folket...
Oxå tungt att inte kunna leva den stilen då det är JAG...
Men herregud männ'ska, väx upp!!!.....kanske ni tänker.
Men det är en livsstil, ett intresse som jag haft sen jag var 15 år..

För mig har den sortens bilar en själ, jag känner en ödmjukhet för åldern på dom, att dom ftf rullar..
Ångrar grymt att jag inte utbildade mig till bilmekaniker så jag kunde mekat själv.
Ett måste om man har en sån bil men det var inget för flickor då....hette det...
Så det blev en helt meningslös linje på gymnasiet där jag skulle blivit lokalvårdare om jag inte hoppat av.
Det var den insikten som gjorde att jag hoppade av å började jobba.
Det är mycket i livet man blivit efterklok på........ 😞

Men här kommer lite bilder iaf.....













Igår morse var det mulet men varmt hemma men vi slappade mest tills det var dags för fika hos mina föräldrar.
Skulle fira mamma i förskott då hon fyller på ons men ingen av barnen kom så det var bara vi.
Sen åkte vi hemåt, stannade till vid Rälla sport och fritid.
En outlet med sportkläder å lite annat.
Fick en tshirt å en vindjacka av sambon, jag behövde verkligen jackan.
Vit seglarmodell med blå å röda detaljer, skitsnygg var den !!!


Har iaf avslutat mina antibiotikatabletter nu, tack gode gud för det....
Ett jäkla pass 3 ggr om dagen, att komma ihåg dom å at dra med dom överallt.
Har inte haft nån doft av ammoniak i näsan sen förra måndagen så jag hoppas innerligt det är borta nu.

Idag gav jag mig ut på en pw 5 km, sen hem å äta lite frukost.
Hade bokat in mig på ett CXWORX pass på gymmet.
Alltså.......finns det inget enklare ord för bålträning??
För det var vad det var....
Men nja......... det var nog inget för mig...
Ett kort lunchpass där allt skulle hinnas med.
Jag hann ju inte i rätt position innan dom var halvvägs igenom den övningen...... 😞
Imorrn ska jag iaf på yoga, jag avbokade sist pga vissa omständigheter.

Vet inte hur det blir med bloggen framöver.
Lusten att blogga är borta å för mycket annat oxå.
När man inte ens tycker det är roligt att blogga, dansa el laga mat då är det inte mycket att ha..
Det är tungt nu, mycket jag måste fixa fast jag vet inte hur jag ska orka el kunna.
Gäller både rent praktiskt å ekonomiskt..
Hjärnan är slut, tömd på energi.
Men det visar sig med tiden......

Nu ska jag gå å diska upp lite ef middagen å sen kolla Biggest loser...

HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg