En tur...



......till glasriket blev det igår eftermiddag.
Pinglan B följde ju med så det var kul med sällskap.
Men innan 2 medelålders kärr....öööööööh..damer orkar shoppa så måste man ju ha lunch å i Brukscafeét fanns mycket gott.
Jag valde bakad potatis med kycklingröra å hon tog räkröra.
Å så delade vi på en Sverigebakelse som dessert, sen var vi redo för shopping
Men vi blev lite "starstrucked" ett tag, Bertil Vallien kom å satte sig precis bakom oss 😀
Lite märklig känsla att se folk man sett på tv, i tidningar å annat sätt livs levande.

Men herreminjeåda........det finns huuuuuuuuur mycket som helst man skulle vilja köpa.
Jag är ju svag för glas, både fina dricksglas å glasskulpturer.
Jag dyrkar ju Kjell Engman, han glaskonst är ju helt fantastisk 💗
Se champagneflaskan ovan å det är han som gör Lets Dance skon.
En sån flaska kan jag önska mig i födelsedagspresent  😁



Men dom riktigt fina glasen i kristall kostar ju 300-400 kr /st så det är inte för min plånbok.
Men jag hittade studentpresent till lill-loppan, vad kan jag inte skriva om hon läser det här 😊
Men det blir nog riktigt bra hoppas jag..
Vi gjorde ett besök i hyttan, det var ftf öppet så vi klev in å hamna i ett gäng pensionärer.
Där passade vi nog... 😉
Men det är fantastiskt att se  hur dom blåser å formar glaset, det ser så lekande lätt men är det garanterat inte...
En ugn vi stod vid höll 1.337 grader, där kan man snacka om ugnsvärme..
Men det finns ju så mycket annat där oxå även om jag inte ger så mycket för outletbutiken.
Hittade underbart presentpapper med tryck av bl a Kjell Engman, såååå läckert var det.
Å inte köpte jag fler rullar min dumme fåne....
Så efter sådär 4 tim så vände vi hemåt.
Körde henne till Växjö å sen åkte jag hem, var hemma 18.30.
Slog in hennes presenter å sen var jag rätt mör kan jag säga.

Idag har jag jobbat, handlade lite, shoppade sista studentgrejerna.
Åkte till sjukhuset å duschade å pratade lite med tjejerna där sambon jobbar sent å är ändå inte hemma.
Jobbade ju i mån, ska jobba sön-mån som kommer på sjukhuset.
Måste få in lite timmar som går bort på andra jobbet så det blir 3 tunga dagar framöver men det får gå, jag har inget val.....
Hoppas kunna få in 2-3 dagar till innan juni går ut men det är ju inte alltid jag kan ta när det kommer.

Väl hemma så drog jag igång ett städrejs.
Planen var att diska hela kylen men det orkade jag helt enkelt inte idag.
Hinner jag inte till midsommar så blir det efter....
Har tvättat köksfönstret på insidan å bytt gardin så nu har vi ett sommarfönster.
Mycket annat småstäd som ingen mer än man själv egentligen ser.
Har dammat av rätt mycket å svabbat golv, skönt med rena golv.
Köpte ju en löpare till stora bordet i Kosta från Kosta Linneväveri, ord pris 275 kr, jag gav TJU'NIE SPÄNN !!
Jättevackert mönster på den å passade helt perfekt !!

Sitter å tittar på "Det stora tårtslaget", tänk om man hade kunnat skapa en tårta i deras stil till studenten..
Tyvärr suger jag grymt på dekor, jag är NOLL konstnärlig men huvudsaken den är god iaf.
Å så måste jag ju visa lill-loppan på balen 💗



HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg