I hänryckningens tid.....





Ja, man brukar ju kalla denna tiden för det......
Så värst hänryckt av vädret är vi väl knappast, rätt kyligt ute.
Suttit på altanen nån timme i solen men nu är den försvunnen, har kört en maskin tvätt oxå som hängts ut å förmodligen är torr nu.

Men det blev trots allt en vacker Pingstafton om än sent på eftermiddagen-kvällen.
Jag var hemma rätt sent efter jobbet å så handlat lite oxå. 
La mig på soffan å vilade en stund som blev rätt länge, som vanligt.. 😉
Sambon hade redan lagat mat så det var bara att värma för mig så det gjorde inget.

Blender spelade i Kärrasand å sent omsider så beslöt vi oss för att åka.
I med linserna, lite mascara, borsta tänderna å så iväg.
Svårt att klä sig denna årstiden då man blir varm på dansgolvet men luften ftf är så kylig att man inte vill bli kall.
Så det blev faktiskt långa träningsbyxor i jazzdans stil som det hette på 80 talet, en tshirt å en tjockare träningströja.

Det var alldeles vindstilla när vi kom dit, det är en fantastiskt vacker plats vid sjön Åsnen.



Kom lagom tills dom äntrade scenen å Lasse taktade in 1a låten.
Sen var det fullt ös hela kvällen.
Dom levererade till fullo som alltid !!!
Blev årets dansband på Guldklavegalan i Malung 2016 å det har dom verkligen förtjänat !!
Maria blev Årets sångerska på samma gala 2015 om jag inte minns fel.
Utöver Maria så sjunger ju även Lasse (trummisen) å Eric (gitarristen) som faktiskt är från San Diego.
Hur han hamnade i Blender kan man ju undra, haha 😀
Men en myyyycket duktig gitarrist å sångare är han iaf.
Han gör Vince Gill's "One more last chance" suveränt bra !!!
Men dom håller tempo kan jag säga, så kul att bugga till dom.
Men som alla band så har även dom nån knippe låtar som är "sådär" men så är det..




Tog det lite lugnt, vilade 15-20 min drygt halvvägs in i spelningen fram till paus.
Skippade sista 6 låtarna, vågade inte för ryggens skull.
Men peppar, peppar som man säger... är näääästan smärtfri, lite stel är jag alltid men det jävulska smärtan är borta.
Men jag har ju ätit Voltaren sen i tis, 3 om dagen å ska äta full dos idag oxå, sen hoppas jag det håller sig borta.

Har satt en deg till långpannebröd som jäser nu. 
Hinner lagom baka ut det till reprisen av filmen om "Badrock" som visades igår kväll.
Jag såg ju den på bio i mars å fattade ju att den skulle komma på tv så småningom men det brukar ju bli vid jultid så jag vart förvånad att det blev så snabbt.

Imorrn måste jag tillbaka till sjukhuset igen 😔
Det går bort för många timmar i juni för mig från ord jobb.
Denna veckan öppnar vi inte förräns torsdag då det är helgdag på tis, sen går det bort vid hennes student å vid midsommar.
Har varit glad att slippa det, det stället ger alltid stressångest till max men det är bara att bita ihop, jag har inget val faktiskt.

Men nu får jag gå å se så inte degen smiter iväg....

De inspelningar som finns med Blender å denna låt har rätt dålig ljudkvalité.
Men här är orginalet med Vince Gill  😊

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg