Midsommar'n.......



.........är över för denna gång....
Det har inte varit långtråkigt väder iaf, mer omväxlande kan man inte få 😉
Både slösande sol, regn å myyyycket friska vindar i en salig blandning, ibland allt på en å samma gång..

Kom iväg i god tid i fre morse, stannade till vid sjukhuset i Kalmar för att hälsa på en kär gammal släkting.
Väl hemma så lastade vi in maten hos mina föräldrar, åkte hem å parkerade, pustade ut en stund å sen gick vi ner på stan.
Inte sådär jättemycket folk på midsommarafton men så är det ju nu för tiden.

Kära moster hade oxå anlänt så vi var några stycken som åt.
Sill i mängder å lite annat gott, bl a hennes goda matjestårta som jag måste sno receptet av.
Å så hade hon med sig jordgubbstårta.



Käre sonen kom å förärade oss ett besök innan han började jobba 💕 

Mitt i maten ringde lill-loppan..
Mammaaaaaaaaaa..............kan du köra mig å A till Kårehamn??
VA??!!!!! Vad i hela fridens namn ska ni göra där idag??!!!!
Tälta.....
Eeeeh..jaha`??
Så det var bara att ta bilen å hämta dom å åka ut till en öde strand på no.östra Öland, där skulle dom fira midsommar...





Men dom hade mat för typ en vecka med sig, tält å en säck ved så dom klarade sig bra.
Haha, ibland undrar jag var hon får alla ideér ifrån??

Kvällen blev lugn å stillsam, jag var ganska trött efter jobbveckan så vi gick hem vid 22 tiden..
Däremot har ju vi alltid haft mer fest på Midsommardagen, det går många år tillbaka.

Mycket folk på stan den dagen, ALLA ska ner till Borgholm för att äta å shoppa.
Vi gick några rundor, stan, hamnen osv..
Hamnade nere på "Ebbas by the sea" med några bekanta å då ringde lill-loppan å ville bli hämtad så det var bara att ta bilen å åka iväg.
Betydligt knöligare trafik kan jag säga än midsommaraftonen....suck..

Sen dök kusin med familj upp så vi var 10-12 st som grillade å åt gott.
Å vi satt faktiskt ute å åt även om vi fick spika fast papperstallrikarna för att de inte skulle flyga iväg 😊
Lill-loppan gjorde oss sällskap, sonen jobbade..
 Å då kan man ju roa sig med selfies 😁 


 Men himlen sprack upp å det blev så vackert väder om än synnerligen friska vindar.







Packade ihop allt idag å så åkte vi runt 13 tiden.
Tråkigt väder å lika väl som att sitta å häcka i lägenheten så kunde vi sitta i bilen å rulla sakta.
Vi planerade ett stopp på nya stället i gamla Rällapaviljongen, numer ett 50 tals hak.
Åt supersmarriga hamburgare med riktiga pommes å het chilisås.
Där har maträtterna namn efter gamla bilmodeller så jag tog en Ford Crown Victoria å sambon tog en Buick Limited.
Annars kan man sätta tänderna i en Cadillac Biarritz eller Chevrolet Impala om man känner för det😊
Å är man inte mätt efter den 200 gr hamburgaren med pommes kan man äta kak-å-glassbuffé 😊



Vi stannade oxå vid Rälla sport å fritid, en typ outlet med fritidskläder.
Kan rekommendera ett besök där.
Finns en del skräp som man säger men mycket snygga, fräscha fritidskläder/träningskläder till hyfsade priser.
Jag köpte mig en klänning, vit med blå ränder.
Då jag har en mycket snarlik i samma färger hade jag gärna tagit en blå med vita ränder men se det fanns bara i strl 34 så det går inte......
En fräsch vardagsklänning för sommaren för 179 kr !!
Sambon hittade lite av varje så det var en bra shopping.

Men så ska man ju ut på vägen igen......
Det tog 30 min från Rälla tills vi kom ut på bron men då tog det ytterligare 45 min innan vi var över...
Men man vet ju om det, hade det varit fint väder hade vi stannat hemma tills kvällen men så tråkigt väder spelar det ingen roll.
Det är bara att rulla i sakta mak å låta det ta den tid det tar.

Väl hemma har jag plockat in allt, ska ställa mig att stryka en hel massa tvätt.
Iväg imorrn bitti på röntgen för bihålor-käke å sen en liten shoppingtur.
Måste investera lite till lägenheten insåg jag idag.
Måste baka lite i veckan, rosta müsli, fixa matlådor osv, är dåligt med en varan just nu.
Nu får det bli lite tv medans jag stryker tvätten....

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg