Bara....

..........några timmar kvar.....
Till vad då tänker ni??
Jo, till min 1a schemalagda, BETALDA semester sen sommaren -08 !!!!!!
Det är tamefaan helt otroligt !!!!
Om än bara 10 dagar så är det BETALD SEMESTER !!!
Å så har vi börjat kolla på flygresor till Sicilien i sept, får vi bara besked om vilka dagar så bokar vi 😀
(blir 4-5 dagar..)
Tyvärr kunde hon inte komma hem i år, förra året var hon ju hemma på sin 25 årsdag men i år blev det inte så.
Nu kom gårdschefen tillbaka mycket tidigare än han sagt men biljetterna är grisdyra nu i högsommaren å intensivt turistande.

Jodå, jag gick ju till frissan i tis eftermiddag.
Å jag blev nöjd, inte helt supernöjd men nöjd.
Blev lite för "mörk" men då det bara är nyanserat så kommer det gradvis försvinna så jag kommer bli ljusare.
Men aldrigmerasönderblektblondin i alla fall........ 😔
Hon fick lägga ljusa slingor i botten för att få bort den skarpa kanten å sen ett par olika nyanser i håret för att få bort det sönderblekta å få en jämnare färg.
Å när jag satt i schamponeringen frågade hon om jag ville ha ryggmassage??
Öööööh.....va?? Hur??
Men visst....
Då började stolen röra på sig.... då var det massagefåtöljer  dom hade så det var lyxig schamponering kan jag lova 😊

En lång seg dag igår på jobbet....
Men vilken avslutning det blev 😁
Fick se på morgonen att The Refreshments skulle spela i Linnéparken 19-20.30.
Messade sambon men han stannade hemma så jag begav efter jobbet.
Stängde kl 19, låste å åkte 19.05 å var i parken 19.15 😊
Kom lagom till "Sweet Veronica" drog igång..... 

Å jäkla vilket drag det var !!!
Så grymt kul att se dom live !!
Dom var i Kalmar förra tors men nu har man ju inte längre den chansen att åka in dit på rimlig tid.
Dom har ju 2 starka sångare i både Joakim Arnell å Johan Blohm.
Den senare  har gjort mycket å egen hand om jag inte minns fel, han är helt outstanding på boogie-woogie....
Denna gång var dom förstärkta med 2 blåsare, Straight up horn kallade dom sig.
Hade chans till världens gruppbild å så hade jag "BN´s Fisk, Öckerö" tröja på mig....bah....

 Joakim Arnell
Han har en lite speciell röst....
 Johan Blohm
 Mats Forsberg
 Jonas Göransson
 Återväxten bland fansen är tryggad iaf 💖
Men han kunde nog inte bestämma sig för vilka skor han skulle ha så det 
blev en av varje för säkerhets skull 😁

Vaknade till ett alldeles strålande väder denna morgon.
Körde ett städrejs mellan 8-9 imorse, svabbade av toaletterna å dammsög så nu är det gjort.
Vill ha hyfsat rent å fräscht när vi kommer tillbaka.
Åt frukost på altanen, inte så ofta man får tillfälle till det.
Rätt tid å rätt väder vilket sällan sammanträffar men idag blev det det.
Fick ett par timmar i solen oxå, så ljuvligt skönt 😊

Har handlat det sista, det står i kylrummet på jobbet.
Bättre plats där än här hemma i kylskåpet...
Slutar kl 14 imorrn, duscha å sen packa ALLT, får inte glömma nåt !!!
Men vi stannar till i Kalmar för dans till bästa PH´s 😊
Tack å lov att sambon är i stort sett återställd, det var lite otäckt ett tag.
Har ännu inte fått provsvar men hoppas inte det visar nåt men det viktigaste är ju att han mår bra nu.

Imorrn fyller hon 40 år, vår kära kronprinsessa.
Ölands alldeles egna nationaldag, Victoriadagen !!
Hon får en hektisk dag med firande både i Stockholm under dagen å hemma i Borgholm på kvällen.
Tur det bara tar 40 min med flyget till Kalmar för dom 😊
På lör går Victorialoppet, tanken var att jag skulle sprungit det men det sket sig å det grövsta när ryggen inte höll i början på juni.
Men det kommer ju fler år....

Å samtidigt har dom lagt Håkan Hellström på lör kväll i ruinen....
Å dom medgav ju att det var väl inte helt optimalt med tanke på omständigheterna men dom hade inte så mycket val...
Tja, dom kunde skitit i det helt....(jag är inte ett HH fans..)
Bingo å grattis till de som ska hem efter loppet på lör kväll när alla ska ut från ruinen samtidigt.....

Men nu börjar det bli dags för en kvällsdusch å sen blir det sängen.

Men måste avsluta med ovan nämnda låt...
Sweet Veronica....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg