Höstdagjämning.....





........är det idag...
Nu blir dagarna kortare å kortare till 22a dec då det vänder igen.
Å hittills har september varit synnerligen grå å oinspirerande men det sägs att det ska komma en skvätt värme å sooooooool de kommande dagarna så det hoppas jag på.
I synnerhet när jag är ledig sön-mån å tis eftermiddag 😄 

Å då kan det ju passa med en höstlista.
Snodd från "Asta" som i sin tur snott den från nån annan.....

1. Beskriv din kommande höst i tre ord.
Jobb, mys å dans~~~~

2. Vilka är dina bästa minnen av sommaren 2017?
Veckan hemma på Öland med sol, bad å träffa barnen,  minisemestern i Malmö-Köpenhamn.

3. Vad är det bästa med hösten?
Lugnet, vilsamheten....

4. Vad är det sämsta med hösten?
Dimman...

5. Hur höstmyser du?
Tänder ljus, pyntar med mycket ljus å höstfärger

6. Vilka böcker har du planerat läsa?
Orkar inte läsa böcker nu för tiden.
Möjligen en lättsmält pocketbok i solstolen men inte mer.
Slukar däremot tidningar i olika format, kortare läsning å blandat.

7. Dina tre bästa hösttips?
Ut på powerwalks, få frisk luft å dagsljus.
Tids nog får man stå inne på ett gym, utnyttja det dagsljus som finns.

8. Hur ser din höstoutfit ut? 
Jeans, tjocktröja, lättare boots alt tjockare sneakers.

9. Har skol/jobbstarten fört med sej några insikter?
Att jag MÅSTE bli starkare i ryggen å det kan jag bara bli med träning... 😔
Det är den pissiga sanningen..


10. Vad har du på to do listan att göra nu?
Tvätta imorrn efter jobbet å jag lär fortsätta med det på söndag.....
Palla äpplen hos grannen om det finns några.

11. Hur botar man bäst höstdeppighet?
Jag lider inte av det, jag tycker hösten är vilsam.
Men jag älskar höstfärgerna, gyllene pumpor, sprakande höstblommor i starka färger lyser upp tillvaron.

12. Två nya grejer du vill lära dej i höst?
 Finna balansen mellan jobb, träning å socialt liv.


13. Serier du rekommenderar? 
Bonde söker fru...... 💖

14. Vilket instagramkonto rekommenderar du att följa?
Följer inga specifika konton, mest vänner.
Men då jag älskar bakverk å bakverkskonst måste jag säga @winterliden för hennes alldeles makalösa tårtor å bakverk.

15. Tre favoritdrycker om hösten? 
Varm choklad, varm choklad å ett glas rött vin till nå gott på fredagskvällen.

16. Planerar du nån resa?
Köpenhamn å julmarknad på Tivoli i dec med pinglan B

17. Hur förbereder du dej inför vintern?
Om det hjälpte skulle jag äta massa frukt å dyl för att slippa bli så sjuk som jag var förra vintern under så många månader men tyvärr hjälper det marginellt.
Vi äter redan så pass mycket av både frukt, grönsaker å fisk å det hjälpte föga....


18. Vad skriker din höstgarderob efter?
Nja, har ju shoppingstopp pga tidsbrist att använda de kläder jag redan har men ett par jeans är nog oundvikligt.

19. Hösten 2017 stora begivenhet?
Inget jag vet nu....

20. Äter du annorlunda på hösten mot sommaren?
Lättare med mat under höst-vinter-vår.
Gillar grytor, potatis i alla former, mycket fisk.

Blev så grymt sugen på våfflor idag så jag bad sambon ta upp lite jordgubbar ur frysen så gräddade vi våfflor som fredagsmys efter jobbet.
Tur man kan förvara sommaren i frysen å njuta av det en sån här grå å regnig höstdagjämning.
Nu blir det lite tv till å sen sängen.
Jobb imorrn å så dans på kvällen till bästa Wahlströms 😊

Måste avsluta emd en bild på hennes tårtor, en som hon själv kallade:
En riktig "Håll käften tårta" för en som älskar choklad 😋

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 

Kommentarer

Populära inlägg