Snart....



.... är denna veckan slut....
Varit en jobbig vecka på flera sätt, därav inget bloggande.
På onsdagsmorgonen sådär 6.20 drog jag ut på en pw, hem, käka frukost å iväg till jobbet.
Tors morgon drog jag ut på en lång pw, nästan 7 km, hem å äta frukost å iväg till gymmet men fick spendera 20 min av tiden att leta parkeringsplats.....
Så det blev inte så mycket som tänkt men så är det.
Allt som blir av är bättre än inget.......

Intensiv tors eftermiddag-kväll på jobbet, så intensiv att jag inte ens hann äta min matlåda utan fick ta hem den å äta hemma.
Så är det att jobba ensam i ett serviceyrke.
Fredagen blev väldigt intensiv oxå så det var skönt att få komma hem igår kväll.
Fick ett litet brejk när jag åkte till distriktssköterskan för att pyssla om mitt lilla finger å det var skönt.
Det var rätt obehagligt att dra bort stripsen-tejpen men det gick bra.
Det är läkt å fint , har bara klippt bort lite död hud som inte läkt ihop men jag är lite öm i snittet så jag får nog akta det ett par dagar till.
Alltid segt att gå upp lör morgon men dagen är ju inte så lång även om vi haft rätt mycket idag oxå.

Väl hemma så drog jag av kläderna å direkt in i tvättmaskinen med dom.
Prisad vare den som uppfann tvättmaskinen  😇
För egen del var det in i duschen å sen blev det en stund på spikmattan.
Som alltid så  blev det en powernap på en ½ tim denna gången.
Brukar ligga mellan 20-60 min som jag sover på den.
Men det tar ju en timme att vakna till riktigt el som jag säger, nyktra till då jag är rätt groggy när jag vaknar.
Middagen idag blev en enkel sådan, smörstekt torsk med potatismos å en tomat.
Så enkelt, så gott !!!
Fanns ingen ork till nå mer avancerat å det enkla är det goda som det heter.
Har tagit upp varsin bit browniekaka som vi ska ha lite senare som dessert, med en klick grädde räcker det.

Chattade med "min" tatuerare imorse men han var fullbokad till mitten av mars.
Är man poppis så är man.....
Men han rekommenderade en tjej som jobbar i hans  studio å hon har varit hans lärling men tyävrr hann jag inte ringa idag så jag har skickat meddelnade på fb.
Vill fullfölja  min vintage microphone jag har på vä arm till en fullständig rockabilly tattooo med rosor å dyl, får se om hon svarar el så får jag ringa i nästa vecka å höra med henne,.

Ja, ingen har väl missat hashtaggen #metoo å vad som följer i det kölvattnet.
Bara för att man inget skriver om det betyder det inte att man inte varit utsatt för det.
Jag har inga som helst behov av att "outa" ev övergrepp, trakasserier el dyl offentligt.
Samtidigt har det spårat ur så vissa människor inte kan hantera det å ska förlöjliga å driva med det.
Vad som anses vara trakasseri är ju väldigt individuellt.
Var går gränsen för flirt å trakasserier??
Det som är trakasseri för en kanske är fulltständigt ok som flirt för en annan.
Men visst är man trött på "höhöande" å "dåliga" skämt, nu snackar jag inte riktiga övergrepp å våldtäkter utan det dagliga.
Har många ggr tänkt "men för HELVETE, väx upp nån gång...... "suck....
Har ju en sambo som har NOLL förståelse av sånt å det är skönt om än rätt ovanligt tror jag.

Nu är det för lite dessert å lite tv.
Imorrn bär det hem till ön, sist jag var hemma var det ftf sommar....
Inte sen 25e aug har vi varit hemma, fattar inte vart tiden tar vägen.
Men jag åker bara hem över natten, träffa barnen å se om det där det hemma.
Tänkte hinna med en pw på morgonen oxå, det är bara att bita ihop å ge sig ut.
Som "Asta" skrev häromdagen å som Paolo Roberto sa en gång:
Ska man vänta på fint väder å vara utvilad så lär det inte bli många ggr...... 

HA EN SKÖN KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg