Söndag....





....... har det blivit å det är 2a advent.
Denna 2a advent inleddes med lätt snöfall å nån minusgrad, så vackert så.
Vi hade en skön söndagsförmiddag hemma innan vi åkte iväg till Kosta Outlet för ett besök.
Men mer om det lite senare...

Jodå, jag lyckades knyta ihop adventsstädningen i torsdags förmiddag hyfsat iaf.
Så nu får det vara som det är, tiden å orken finns inte till mer.
Men visst saknar jag den där riktigt krispiga känslan av rent hem som jag hade i lägenheten men det får jag leva med.
Då var jag arbetslös å kunde lägga ner mer tid på det än idag.

Fredag-lördag har det varit jobb som vanligt, var hemma runt 15.30 igår.
Det var sista lördagen detta året som jag var ansvarig för att plocka ihop så det var skönt.
Nästa lördag är jag ledig förstår ni, LEDIG en lördag !!
Undrar vad jag ska slå ihjäl en hel lång lördag med?? 😊
Nja, jag lär inte få några problem med det tror jag...
Lite vila, in i duschen, fixa middag, lägga lite makeup å iväg på dans till klubben.
Världens bästa Wahlströms stod på scen så det var öppen dans även för allmänheten.
Mycket folk , den kväll som haft mest så det var kul.
Kära danskompis H kom från Färjestaden så det var kul att ses.
Nu är nästa dans 26e dec, då står på Casanovas på scen, får se om vi är här el hemma på Öland då.
Men jag vill nog ha en hel dag här hemma innan jag börjar jobba igen.

6e Jan spelar våra vänner i PH's på den andra dansklubben å den 27e står åter Wahlströms på våran scen på klubben så det blir skoj.
Dansbandssverige fick ett ledsamt besked igår, Magnus Bisse Bergendal har avlidit i en ålder av 67 år.
Legendarisk gitarrist i Thorleifs (la ner 2012) i över 40 år !!!
Han hade haft problem med hjärtat å opererats för 5 v sen men förmodligen var hjärtat för svagt.
Oj, oj, oj så många timmar jag snurrat till Thorleifs på dansgolvet....💗
Dom hade en enorm framgångsvåg på hela 90 talet, 1a gången var på 70 talet.
Jag åkte halva landet runt nästan för att dansa till dom, det var totalt packat med folk, det var helt galet alltså !!!
Haha, snacka om att "stalka" ett band 😄
Sen blev det LS, Wahlströms, Streaplers å de andra...

Så denna dagen har vi spenderat i Kosta.
Jag köpte en julklapp till syrran, vad kan jag inte säga då hon läser min blogg.
Jag köpte en flaska salt med smak av parmesan å basilika av Nicolas Vahé.
Jag köpte den inne på Port House, min affär  som sambon sa när vi kom dit 😊
Gott till pasta framförallt, jag får skärpa mig lite vad det gäller maten.
Just nu körs samma runt hela tiden känns det som.
Blev lite stillestånd när ryggskottet kom men får bli bättring där.
Såg denna som jag blev helt kär i, så fin men 579 spänn var liiite för mycket för mig...
I den affären skulle jag kunna köpa 90% av grejerna, sååå snygga saker dom har !!!




Vi åt en sen lunch där likväl som att ta en fika.
Så nu ska jag fixa lite god kvällsmat, det blir en silltallrik med danskt rågbröd.
Tittar på Nobelbanketten denna afton, så pampigt å vackert.

HA EN FIN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg