Fredag....



...... kväll har det blivit å rumpan har äntligen landat i soffan.
Dessa 3 dagar har varit tunga men nu är dom gjorda.
Att gå upp kl 6, åka o jobba kl 8, komma hem ca 19.45, ta på sig morgonrocken, sitta ett par timmar framför tv'n å sen gå å lägga sig för att upprepa det hela igen blir till slut tungt.
Ska bli gudomligt skönt att få ta på mig "riktiga" kläder imorrn å slippa jobbarkläderna i 3 dagar.

Jag handlade igår till helgens kalas så det är gjort.
Jag har även beställt en tårta hemma på kondiset men det är nog 1a gången jag gör det.
Det är svårt att variera sig denna årstiden å jag har tillräckligt att göra därhemma ändå.
Måste ju plocka bort julsaker å adventsstakar å byta köksgardinen oxå.

Jag var hemma strax innan kl 20 ikväll å sen gick det i 190 i en timme.
Av med kläderna, in med det i tvättmaskinen å starta den.
In i duschen, en låååång, varm dusch, så ljuvligt skönt.
Efter att ha bott i arbetskläderna i 3 dygn sådär så var det lyxigt att få sätta en lätt splash av "Dior Girl" i nacken.
Skiter i om jag får ont i huvudet just nu, bara jag får dofta gott å lyxigt.
Satte på äggen till smörgåstårtan som ska meckas ihop imorrn, under tiden de kokte bäddade jag rent i sängen.
Skulle egentligen gjort det imorrn men ska bli ljuvligt skönt att krypa ner i svala, fräscha lakan ikväll efter dessa långa arbetsdagar.

Fredagsmys blev varma mackor av enklare modellen å en Spendrups 2.8%.
Simpelt men gott !!!
Drog igång diskmaskinen så nu väntar jag bara på att tvätten ska bli klar.

För 18 år sen så låg jag inne på BB oförlöst.
Jag las in 17e jan å fick ligga inne hela veckan, det skulle väl knappast förekomma idag.
Det enda var att jag mådde dåligt, kunde inte sova, ont i alla leder å enbarmeligt trött på att vara gravid, bf var ju 15e så jag var fullgången.
Är tacksam att jag inte ska föda barn idag som det ser ut med överbeläggningar, du får åka än hit å än dit, personalbrist, platsbrist, fördelning av barnledigdagarna, vi fick iaf bestämma själva.
Jag åt i stort sett vad jag ville, idag har jag kunder som kommer med långa listor vad dom får å inte får äta.
Ibland frågar dom mig om dom får äta si el så men jag tycker nog det är dom som ska hålla reda på det.

Jag kan inte fatta att han fyller 18 år på måndag...
Han som är yngst av dom 3... 💗
Han har väl sitt körkort inom en vecka, han får ju det i utbildningen på skolan.
Pratade med honom i veckan, han var lite nervös för uppkörningen, teorin klarar han nog.
Han tog ju traktorkort för 2 år sen å det gick ju galant så det ska nog inte vara några problem.

Men nu är tvätten klar å sen ska jag krypa ner i den renbäddade sängen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg