Dagarna...





...... rinner iväg, våren kommer allt närmare....
Detta stiliga par såg jag igår morse vid 9 tiden en bit från platsen där vi bor när jag var ute på en morgonrunda.
Det brukar vara mängders mängder med gäss på den åkern när våren kommer, inte alltid så kul när de skiter på fönstren men dom kommer med våren....

Helgen har försvunnit i rasande fart å ny arbetsvecka har börjat för mig idag.
Min arbetsvecka är ju lite förskjuten mot en vad man kallar normal arbetsvecka.
Har ju inte skrivit sen i tors men tiden å orken har inte funnits..

Fredagen blev rätt kaosartad på jobbet, inte förrän runt 15 tiden så kom vi ifatt allt..
I lördags så jobbade jag som vanligt, hem, byta om å köra hem till ön.
Ett par timmar hos mina föräldrar för middag å umgänge så klockan var mycket innan vi var hemma i lägenheten.
Mellon hade börjat så vi tittade på det å för en gångs skull var det EN bra låt, Martins "A bitter lullaby"...
Men jag undrar vem f-n som hade stylat honom??
Hen borde byta jobb iaf....
Nog för att det var en "lullaby" (vaggvisa) han sjöng men han behövde väl inte vara klädd i nattsärk å morgonrock för det???
Tänk så snyggt det varit med en snygg skinnjacka på honom...

På söndagen var det kalasdag för kusinen å lille sonen.
Den ena hade fyllt 4 år å den 44 år i veckan som gått 😄
Mycket god mat, grillat med potatissallad, grönsallad å vattenmelonskivor.
Å den blåaste prinsesstårta man kan tänka sig....
Sonen dök upp, så roligt att få träffa honom, lill-loppan "orkade" inte att kalasa...
Såå roligt att höra honom prata om alla bilträffar han å kompisarna planerar ge sig ut på, Elmia i påsk är ju närmast.
Sen Mantorp park till sommaren, samma bilträffar jag var på hela 80 talet.
Jag unnar honom verkligen det, det är såååå otroligt roligt å sån känsla med bilarna, sån gemenskap å sammanhållning.
Ev åker jag å sambon till Elmia å Bilsport Custom Motor Show på påskdagen.
Nu är det ju 2 år sen vi var där med ungarna, förra året var vi ju i Polen.
Vartannat-var 3e år är lagom att åka nu för tiden.

Igår morse så drog jag ut på en pw-löp på en timme.
Första gången jag sprang på vääääldigt länge, jätteskön känsla att känna att jag kan det.
I övrigt hände det inte så mycket, drog in till stan för ett par ärenden innan jag åkte till gymmet för lite skrot å spinning.
Tyvärr blev sömnen helt störd inatt, vakande redan vid 4 tiden å kunde inte somna om så när klockan ringde vid 6 kändes det som halva dagen redan gått.
Idag var det riktigt råkallt på jobbet så jag var så kall när jag kom hem.
Planen var skrot å spinning på gymmet ikväll men tröttheten av den störda nattsömnen däckade mig på soffan under eftermiddagen å jag kände att jag orkade helt enkelt inte.
Surt som f-n, hade verkligen  tänkt bränna kalorier denna veckan men det är som det är...
Bara att ta nya tag på tors morgon...... 😟

Bara 9 dagar tills jag får gå till frissan........halleluja..... 😇
Väntar in en helrenovering inför resan å våren, ska bli gudomligt skönt på alla plan....
Hår, hud å allmänt välmående...
Köpte Maxosol igår, betakarotentabletter, för att hjälpa å skydda huden för solen, man är ju som glåmigast nu å helt osolad eller hur man ska säga.
Givetvis måste jag ju använda solfaktor, jag hoppas innerligt på sol å värme.
Får kolla in mitt utbud av solfaktor om jag måste komplettera med nåt.
Just nu har jag en fb vän där å det är kalasväder men om det är det om 2 veckor återstår att se.

Heldag på jobbet väntar imorgon så så mycket mer blir det inte på onsdagar.
Men nu är det "Riviera" på 4an, suveränt bra serie med bl a Lena Olin.

 
 HA EN BRA KVÄLL !!!
 







Kommentarer

Populära inlägg