Halva februari.....





........ har passerat.....
Om 2 veckor är det VÅR !!!!
Sen skiter jag i om det är full snöstorm den dagen, det ÄR vår 1a mars, såde'så !!! 😄
Å jag firar vårens ankomst den dagen med att gå till  frissan 😊
År såååå trött på golvmoppen upptill nu så jag kan storkna... 😖
Nej, jag ska INTE vara "mörk", jag ska vara "ljus".
Det måste finnas nåt mellan råttfärgad å sönderblekt blondin men hon är duktig så det ska nog ordna sig.

Har bara tränat å jobbat sen jag skrev i måndags.
I måndags eftermiddag åkte jag till gymmet, skrotade först å sen spinning.
Tack å låååååååv för öronproppar säger jag !!!
Det är hemskt vad dom skriker i mikrofonen men det var hanterbart med öronpropparna.

Jobb i tisdags, hem en vända på en timme, sen tillbaka till stan å gymmet.
Inhandlade en liten tröja till en ung herre som fyller 4 år i helgen.
Dom kan nästan öppna en leksaksaffär med 3 barn så jag köpte en fin tröja istället.
Till gymmet för en pass Mobility där man stretchar å använder kroppstyngden för att bli smidigare å starkare.
Tur ingen filmar mig kan jag säga..... 😖
Sen skrotade jag runt på gymmet, tog en 10 min vila å sen 45 min spinning.
Så klockan var 20.15 när jag kom hem, lagade mat åt mig.
Parmesanpanerad torsk, stuvad spenat å riven morot, det var jättegott.
Nu dubbelpanerade jag inte vilket är det bästa så det var lite svårt att få parmesanen att fästa men det  var helt ok en vardag iaf.

Igår så var det då Alla <3 dag....
Vi fick inte så intensivt som förra året men roligt ändå.
Såg mååånga som gick förbi med blommor å choklad från Maxi 😄
Sambon jobbar ju sent denna veckan så vi får fira lite imorrn när det är fredag.

Är lite trött i kroppen, träning å jobb känns.
Är ftf relativt otränad att 2 dagar i rad tar på kroppen.
Men man märker resultat bara efter ett par veckor, inte visuellt men jag är betydligt mjukare i ryggen å benen trots den korta tiden.
Planen är att ge mig ut en runda nu på morgonen, sen har jag div göromål här hemma jag måste ta tag i så nåt gym blir det nog inte idag.

Det är väl det enda jag "saknar" från arbetslösheten, jag kunde träna hur mycket jag ville å hålla hemmet i toppskick.
Idag finns inte den tiden å orken räcker inte riktigt till det men man får göra det bästa av det.
Man får inte bryta ihop bara för att man missar nåt pass, så är det bara men målsättningen är minst 2 pass i veckan.
För bästa effekt behöver man 3 pass i veckan men så är livet, med mina arbetstider å tunga (för ben å rygg) jobb så får jag vara nöjd med det.
Allt är bättre än inget....

Har bokat mitt livs 1a PT pass, men det blir inte förrän i mitten av mars.
Han åker skidor nästa vecka, sen är det en vecka, sen åker jag bort en vecka.
Sen är han rätt mycket bokad så det tar 4 veckor men det är som med tatuerare, de bästa får man vänta på....
Jag MÅSTE bli stark i ryggen å bålen, jag vågar inte ge mig på tyngre övningar utan vägledning för jag är rädd att ryggen smäller igen.
Å så vill jag loosa vikt, sådär en 7-8 kg.
Idag är det fult att säga det, man ska vara så jävla nöjd å positiv med sina valkar å bla, bla, bla....
Nu har jag inte målsättning att bli superslimmad som en 20 åring eller desperat försöka bli yngre än vad jag är.
Jag vill komma i form för MIN skull, det är jävligt obekvämt med kläder som stramar , trist med kläder som hänger i garderoben som för små eller är i minsta laget.
Det är inte JAG att vara lönnfet å trött å dålig kondis, vill andra vara det så är det upp till dom...
Å jag har varit kraftigt överviktig en gång å det räcker....

Om 2½ vecka så åker vi ju till Spanien, jag ska börja plocka i mina sommarkläder, vi ska ju hem till ön i helgen för att fira kusinen å hans lille son så jag måste se om det är nåt som ska med tillbaka hit.
Men jag tror det mesta finns här iaf.

Nu vakande sambon så nu ska umgås lite med honom, vi har inte pratat sen han åkte till jobbet i måndags eftermiddag...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg