Juni.........

......går mot sitt slut....
Nu väntar 31 dagar då allt, precis ALLT ska hända..
Bada-sova-dansa-festa-grilla-sittapåuteservering-njutaalltmanorkarinförvintern....
Ja, listan kan göras lång.....
Å så säger det POFF....så är juli å det mesta av sommaren över...

Jag ska ha min 1a, tidsbestämda, betalda semester sen sommaren -08, hela TIO dagar ska jag vara helt ledig !!!
Men det ska hinnas med mycket under den tiden så det säger väl bara swisch så är det förbi.
18 dagar till födelsedagen...
Jag har ftf noll koll på nåt, har aldrig haft så svårt att få till nåt men det löser sig väl.
Får göra en uppskattning om vilka som kan tänkas komma å ta det därefter, mer kan jag inte göra.
Fick tipset att åka till Malung å fira där men det är inte min grej.
Jag vill fira hemma med nära å kära å jag har inte så stor längtan dit.
För långt å för mycket folk för mig...
Men efter den ska vi ta det lugnt, jag önskar sol å lagom värme så vi kan cykla iväg på små utflykter, bada lite å bara ha det skönt..... 💖

På lör drar Ölandsveckan som den kallas igång el Dansbandsveckan på Lundegård.
Jag ska hem på lör eftermiddag efter jobbet för att fortsätta städningen jag började med i midsommarhelgen.
Gjorde en rejäl grovrensning i mars-april å tänkte fortsätta med det.
Samt göra riktigt rent överallt, jag vill inte det ska sagga ihop å bli allmänt solkigt.
Hade tänkt åka hem till sambon en stund å sen vidare men jag ska till IKEA å investera lite till lägenheten å dom stänger kl 17 tror jag på lördagar.
Annars måste jag ta det på tillbakavägen å dra grejerna hit för att sen ta tillbaka dom när vi åker 14e.
Så nä, jag åker direkt efter jobbet istället....
Vill inte städa som en dåre 15-16e juli, 15e är det Victorialoppet å 16e ska jag förbereda inför födelsedagen så jag åker hellre i förväg å gör det..

Blender spelar på sön så visst skulle jag kunna åka dit.
Men vis av erfarenhet sen tidigare år att som ensam tjej är det svårt att komma upp på dansgolvet.
Alltid stort överskott av tjejer å de som är där dansar bara med varandra.
Å även om man kommer upp är det sjukt trångt då Blender spräcker besöksrekorden på löpande band.
I snitt är det väl en 1800-1900 pers som är där å dansar den kvällen.
Å sen är det lite så oxå.....been there, done that.......som man säger, jag har varit där förr å det lockar inte så intensivt idag som för 8-9 år sen när man dansade in till kollapsens gräns om nätterna.

Denna dag har jag hunnit med mycket...
Börjar inte förrän 14.15 att jobba så halva dagen är ju ledig.
Jag har bakat en citronsockerkaka med en touch av cocos, jag har rostat en omgång müsli som jag ska göra klar ikväll när den svalnat.
Jag har lagat matlåda åt sambon för imorgon (jag har en..) å jag har förberett fredagsmyset, det var några veckor sen vi hade det sist.
Dra ett varv med dammsugaren oxå så får det vara för denna veckan.
Nu tog jag en paus med datorn men får göra ett ryck å få det klart.

Å igår fick jag, som många andra, en chock när jag slog på telefonen å läste att Michael Nykvist var död.
Jag blev precis kall å nästan illamående å jag tänkte, inte han oxå..... 😢
Att sen läsa att han hade haft lungcancer en tid, nåt han höll väldigt privat, ger en förklaring men dock lika hemskt.
Jag gillar ju filmen "Tillsammans", Lukas Moodysons film om 70 talet å dåtidens familjenormer där han spelar den lätt alkoholiserade pappan-maken vars fru + barn drar till brorsans kollektiv.

Men visst, "Grabben i graven bredvid" är ju lysande, han spelar ju en riktigt äkta svennebonne som sambon uttryckte igår.
Å jag ÄLSKAR "Såsom i himmelen..."
Men trots alla framgångar på vita duken, i Sverige å Hollywood så verkar han varit väldigt jordnära.
Man brukar säga the girl next door men han var nog the guy next door.....trots alla framgångar.....

Jag har läst många kommentarer, dom är tusentals vid det laget.
Jag hoppas han förstod hur omtyckt han var som skådis medans han levde.....
För så är det, när nån dör är vi generösa med lovorden å berömmet, vars sig du är kändis el ej men man ska tala om det medans dom lever oxå.....

Å man ska ta tillvara tiden på jorden, man vet inte hur länge man har kvar.
En nära släkting till mig fick en stroke för ett par månader sen, 56 år gammal....
Han kom nog undan med blotta förskräckelsen å än vissa svårigheter att skriva men han hade kunnat sitta halvsides förlamad i en rullstol...

Måste avsluta med "Gabriellas sång" från just "Såsom i himmelen"....
Å jag hoppas hon sjunger den på hans begravning...


HA EN BRA DAG !!!










Kommentarer

Populära inlägg