En........

Jordhamn 2/9 -21

........ sån start september fick, vilka dagar det har varit, helt fantastiskt !! Jag anlände ön i onsdags vid 12 tiden, fick en smärre chock då jag klev ur bilen, det var friska, kyliga vindar från nordost mot Småland där det var ljummet när jag åkte. Det var precis att jag kunde gå i en topp med halvlång ärm i onsdags, när vindbyarna kom var det på gränsen till kyligt men på kvällen lugnade det ut och blev en underbar solnedgång.

Men igår.... oj, oj, oj ett sånt väder 😄 När september inte kan bli bättre !! Det var en svag, sydlig vind, jag började dagen med att gå en runda längs Sjöstugeviken innan det blev frukost på balkongen. Var nere hos pappa, vi plockade ur en frys som behövde frostas av, under tiden drog jag fram cykeln, for kors å tvärs över stan, det var ljuvligt att cykla runt.

Hämtade kroppkakor till middagen på Eva's i Salomonstorp, så makalöst goda men man blir helt knockad av det. Matkoma de lux 😄 När solen började gå ner tog jag bilen och körde norrut, upp till den s k stenkusten på öns nordväst sida när ovanstående bild är tagen.

Jag behöver inte Bahamas, Hawaii eller Thailand, jag har stenkusten på nordvästra Öland och det räcker. Jordens vackraste plats 💗

Planen var att åka hem idag men jag stannar till imorrn. Det har varit så mysigt att umgås med lill-loppan lite, ikväll ska vi ha sushiafton å sitta å kucklelura i hennes lägenhet 😊 Igår var vi öländska, idag blir det japanskt till middag, det kallas variation 😊 Dessutom förstår ni, så kaaanske sonen kunde tänka sig ett besök av sin gamla mamma imorrn förmiddag oxå, sen är det marknad i Eriksmåla på hemvägen. Jag kör förbi precis utanför så jag ska stanna till där. Jag är barnsligt förtjust i marknad, nu får man ju ÄNTLIGEN gå på marknad igen så man får passa på när tillfälle ges. Frågade sambon om han klarade sig utan mig till imorrn eftermiddag, han medgav det skulle bli svårt men han att han skulle nog överleva trots allt 😄

Nu ska jag ge mig ut en runda uppåt slottet, ett makalöst väder idag om än något kyligare än igår. Man får passa på att njuta av det, den kommande årstiden har blivit min favoritårstid, hösten 💗 Ett lugnare sinne, när naturen börjar dra sig tillbaka för vinterns vila, oktobers sprakande färger som avslutas med Halloween. Jag älskar novembers softa, vilsamma dagsljus och tystnaden som råder när den tiden kommer som avslutas med 1a advent och alla sprakande adventsljus 💗