Februari.......

Svårt att föreställa sig mellansveriges snökaos när vi har.....eeeeeeeeeeh...det här... 😵

..... är här..... 💕
Å februari började med att jag sov ända till 8.30, när jag gjorde det senast vet jag inte.
Så klockan var ju över 9 innan jag kom ut på en pw, lugnt väder, nån plusgrad så det var skönt.
Tog vägen genom skogen, har inte gått där på jättelänge, det har regnat så mycket att jag inte velat gå där då jag gissat på slaskigt underlag.
Idag var det lite halvfruset så det var perfekt.
Väl hemma så åt jag frukost med sambon, har ju inte träffat honom i vaket tillstånd sen i mån eftermiddag när han åkte till jobbet.
Åkte in till stan lite tidigare å handlade en hel del.
Köpte en del mjöl, siktat dinkel å dinkel fullkorn, är sugen på att baka bröd så det får nog bli till helgen el måndag.
Vi får se om vi får nåt av den snösmocka som utlovas, bara jag kommer till jobbet på lördag morgon så är det bra.

Var ju hos läkare förra onsdagen å han gav mig rådet att börja emd D-vitamin.
Å faktiskt, jag är piggare, inte sådär segslö vare sig i hjärna el kropp.
Sååå jätteskönt att känna, inte så mycket huvudvärk heller.
Så är ni trötta å dränerade på energi så testa tillskott av D-vitamin.
Nu tar jag dubbel dos då han tyckte jag skulle ha det så det har väl gett effekt.
Hoppas bara det håller i sig å blir ännu bättre nu när jag kommit igång med träningen igen.
Att jag får vara frisk å inte åka på infektioner.

Startade en maskin tvätt direkt när jag kom hem, maskin nr 2 år igång nu.
In i duschen så nu sitter jag varm å väldoftande i soffan å kollar "Det stora tårtslaget".
Dom gör fantastiska tårtor, jag suger ju grymt på dekor tyvärr.
Har NOLL artistisk ådra tyvärr.... 😖

Några som har artistisk ådra var de här som byggde detta snöpar som ligger å solar i snön 😄
Helt makalöst vad en del kan, bilden är från Uppsala, snodde den av en fb-vän som lagt ut den.




HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg