Lördag kväll......



...... har det blivit....
Nästan en vecka sen jag var här inne men denna veckan har varit extrem....
Var ju ledig i måndags men sen har jag bara jobbat sen kl 8 i tis morse.
Det var några timmar i tors förmiddag som jag var hemma, hann med en riktig lång å snabb pw innan jobbet å sen har jag jobbat till idag kl 15
Så då finns det inte så mycket att skriva om.....

Men det har varit kallt i veckan, tempen kröp ju neråt i sön kväll.
I mån kväll när jag kom från gymmet så var det -15C men när jag var uppe  kl 2 på natten var det hela -18.9 C !!!! ( gamla kärringar ska inte dricka en liter vatten sent på kvällen..)
Brrrrrrrr....säger jag bara......
Så på tisdags morgonen så åkte långkallingarna på å sambons tjocka mjukisbyxor så jag slapp frysa på jobbet.
Mina arbetsbyxor tillåter icke långkallingar under, inte för att dom är för små utan för att det är en slimmad modell.
Det var långa dagar både tis å ons, jag jobbade 8-19.
I tors förmiddag så fixade jag lite mat å sen ut på en lång å rask pw å bytte om för att åka till gymmet.
Men det sket sig som vanligt, fanns icke EN parkeringsplats på cityparkeringen å jag iddes inte ens försöka i Tegnérgaraget.

Så det blev shopping istället, brände sådär en 800 spänn på nån timme.
Inte alls svårt.....
250 spänn på Rusta, dom sålde Biotherms lait corporel för 149 spänn, på Kicks å nätet kostar dom 249 så där gjorde jag ett bra köp 😊
Synnerligen bra tajming då jag slängde den förra flaskan i måndags kväll efter gymmet 😄
Å lite annat.........
En ny mascara på Kicks, Clinique high impact curl.
Har haft en del problem med klåda i ögonfranslinjen med sista mascarorna jag haft men nu testade jag denna igår å det gick bra.
Har haft Clinique's innan å det har gått bra så jag hoppas jag slipper det nu.
Å så mat på Maxi....
Det var dom pengarna....

Har en del problem med magen, den vill inte som jag vill.
Prövar mig fram med lite olika metoder men det är dels VAD jag äter å hur mycket jag äter.
Har uteslutit det mesta av mjölkprodukter just nu, har det bara i matlagning om det behövs.
Mindre portioner å motion, får se om det hjälper.
Sjukvården får man inte mycket hjälp av kan jag säga...... 😖

Fick mess+bild av italienskan ikväll......
Stooooort party ikväll, dom är på Sicilianska ryttargalan, tjusigt värre 😄
Den brukar flytta runt på Sicilien, förra året var den i Palermo bl a.
Å VAR är den då i år???
Jo, i Catania, på hennes arbetsgivares hotell !!!!
Å DÄÄÄÄÄÄR har hon ju inte varit innan eller så.... bah.... 😖
Å han är inte ens hemma, han är nånstans på kombinerad arbete å semester.
(hästarna är en "hobby" för dom, lagom "hobby" där man åker halva Europa runt på tävlingar men allt är ju relativt el vad man säger...)
Så hon får en festlig afton får vi hoppas 😘

Jag var beredd att supa mig full å gå å dränka mig nånstans när jag kom hem från jobbet idag.
Kroppen krånglar å som pricken över i'et, ännu ett utbrott av rabies.
Det TREDJE sen runt Lucia.
Ja, jag VET, jag har armar å ben å åtminstone halva huvudet i behåll men iaf...
Är såå less på det..... 😣

Har kollat på Mellon.......
Tja, nåt bättre än förra veckan var det väl men skulle nog sett på Gaygalan istället.
Har bara lyssnat med ett halvt öra men inser att jag är för gammal för det där....

Imorrn blir det plock här hemma, har inte hunnit-orkat nåt gångna veckan.
En snabb pw på morgonen får det oxå bli...

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg