Helgen...



...... är i antågande...
Redan tors middag, dagarna svischar förbi i hiskelig fart...
Jag får dock inte helg förrän lördag eftermiddag när vi stängt men iaf....

Helgstädningen är gjord, fick en smärre chock när jag kom hem igår kväll.
Sambon hade möblerat om rätt så rejält så jag har storstädat det rum som berördes mest, nu är det bara fönstret kvar till påsk i det rummet när det är dags för den övr storstädningen inför våren.
Kliar i fingrarna att få tvätta fönstren rena från vinterns smuts men det får lugna sig till påsktiden.
Slängde ut en stor matta i snön, piskade den å sopade den ren, blir så fräsch å fin i färgerna.
De 2 andra mattorna vi har i den storleken åker nog ut på söndag för samma behandling.
Ska fortsätta städa sön-mån , jag vill ha rent å fräscht när vi kommer tillbaka från resan å nästa vecka hinns inte nåt sånt med.
Jobb, gymmet å frissan så är den veckan fullbokad till nästa lördag eftermiddag...

Planen var ju egentligen att ut på pw-löpning imorse men med -8C fick det vara, ger mig inte ut i sån kyla å springer.
Så det blev städning istället, den s k vardagsmotionen så nån kalori brände jag väl när jag flängde genom rummen.....
Ställde mig på vågen imorse, -1 kg på 2 veckor....
Hade hoppats på 1.4 kg men det var bra ändå under rådande omständighet.
Är extremt frustrerande att inte kunna-orka träna så mycket som jag skulle vilja för att få ett snabbare resultat men jag får vara nöjd med det.
Å så kalaset i söndags gjorde inte sitt till direkt....

Jag tittar ju mycket på "livsstilprogram" på tv såsom "Du är vad du äter", "Biggets loser" osv...
Alltid snappar man upp nåt nytt, jag tycker det är intressant.
Sen får man räkna med att det är TV å vinklas kanske inte alltid helt rätt för tv's skull men nog finns mycket man kan ta åt sig.
I "Du är vad du äter.." är det ju fd dansaren Annika Sjö som leder in deltagarna på rätt bana, sen kan man alltid diskutera om allt är helt rätt men lite sunt förnuft får man själv ha.

Man får ju ha i åtanke att det hon rekommenderar under 8 veckor inte är nåt man kan fortsätta med under en längre tid, vissa är ju satta på väldigt strikta "dieter" men som en kickstart att vilja förändra sitt liv är det väl jättebra.
Man blir ju mer motiverad att hänga i om man ser snabba resultat, sen måste man ju vara medveten om att det inte håller i längden att t ex endast leva på strikt rawfood även om det finns dom som gör det.

Man kan äta allt men inte alltid...
Laga mat från grunden så långt det går, min gräns går vid att göra egen buljong osv, det är inget jag står å slabbar med.
Att man undviker alla dessa E-nummer å tillsatser i möjligaste mån.
Att komma å gapa om "det vita giftet" (socker-mjöl) att det är att likställa med heroin å knark är ju absurt i mina öron.
Det fattar nog vilken vuxen som helst, att lever du på enbart vitt bröd, sockrade flingor med sylt på så mår man skit, det är knappast nån raketforskning.
Att säga att man inte vet det, då är man avskärmad från omgivningen, det är bara att öppna en tidning el på nätet så står det.

Potatis får mycket skit för att det  är snabba kolhydrater, potatis är en mycket bra råvara.
Det mättar å är relativt kalorisnålt , allt handlar om mängden.
Det gäller det mesta, allt handlar om mängden man äter....
Men det är min åsikt.....

Matlådor till morgondagen har oxå fixats, det blev Västerbottenmos, vildsvinskorv å broccoli.
Snart är det dags att byta om å åka inåt stan.
Måste handla lite innan jobbet, när jag stängt kl 19 vill jag hem direkt..

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg