När sommaren.....

........är som allra, allra bäst..... 💗
Sinusbryggan..


 Borgholms hamn...

Ja, såna dagar vi haft.......
Helt underbara, sol å bad....
Varmare i luften idag men varmare i vattnet igår.
Ett tips är: Är det bara en sådär 5-7 pers som badar som är i ålder 7-8 år så finns det en anledning.....
Fyttifaan så kallt det var idag !!!
Undrar vad det är för ishavsvatten som glidit in under natten för igår var det svalkande å gick att vara i sådär en 15-20 min iaf.

Det är en fantastisk boost för självförtroendet att befinna sig på en badstrand i juli månad.
Man inser att ens egna kroppsnojjor är kraftigt överdrivna å att man är i rätt bra form ändå.
Alla duger som dom är men det är egna känslan som ändå räknas till slut.
Å det är inte att jag är bättre än nån annan utan att man kan chilla ner på nojjorna lite..
Så länge man mår bra så får det vara så.
Säger som "Asta", längesen jag vägde så mycket som jag gör men har nog aldrig brytt mig så lite rent utseendemässigt.
Jag måste ta tag i träningen igen men för att ryggen ska orka, jag kommer inte kunna hålla på å jobba heltid annars.
Jobbet sliter så pass mycket på ryggslut å ben att jag måste för att klara av det i längden.

Å det handlar heller inte om att jag har mitt på det torra, att jag har sambo osv, jag har väl blivit så pass gammal att just den grejen har jag kommit över.
Vi var på stranden från 11 tiden till starx innan kl 16 idag. 
Vart dom timmarna tog vägen vet jag inte.
Men jag sov nog bort 1-2 tim, sambon smyger som en indian alltså..
Rätt som det är så är han borta, nästa gång jag slår upp ögonen ligger han där igen.. 
Mjaaaaaa...........magfläsket har nog fått lite för mycket sol idag, har lite lätt sveda.
Smorde nog inte så noga där som på andra mer utsatta ställen.
Men det går väl över det oxå...

Lill-lopan glädjer oss med sitt sällskap.
Hon jobbar om dagarna men kommer om kvällen iaf.
Vi gick en sväng ner om stan ikväll igen, det är så ljuvligt ute.

 Nu pågår en GES konsert där uppe på slottet.
Läste idag om att det kryllar av "kändisar" i stan med just den anledningen.
Flickvänner, fruar, fd fruar-flickvänner å kompisar till dom.
Haha, idag höll jag bokstavligen på att krocka med Niklas Strömstedt på en trottoar i Borgholm.
Det var lite trångt just där, en lastbil stod parkerad å han kom ångades med en kaffemugg i handen.


Underbart att ha en cykel att ta sig fram med men det kan vara rent livsfarligt  i trafiken.
Vi gick en snabbis ner på stan idag vid 10 tiden, då blev det en krock mellan cyklist å bil vid infarten till Netto.
Cyklisten kom på cykelbanan uppåt Storgatan å bilisten skulle svänga in på Nettoparkeringen.
Om det var cyklisten som körde in i sidan på bilen el bilen som touchade cykeln vet jag inte.
Men man får se upp, från bägge håll alltså.......

Imorrn får det bli vilodag från sol å bad, måste få lite gjort hemma oxå.
En säck sopor ska till Kalleguta åvc, plocka i ordning lite.
Sen ett besök på VIDA Museum för att se Lars Wallins Fashion Stories.
160 av hans klänningar visas där, både nya å gamla med info om vem som burit dom.
Å imorron kväll är det planerat att åka in till Skälby Loge för att spinna loss till bästaste Streaplers !!!

HA EN SKÖN SOMMARKVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg