Måndag......


.....precis som jag 😉

Jaha, ny vecka igen....
Dagarna rullar på fortare än ett expresståg.
Men jag har börjat beta av min to-do-list  inför att vi åker hem till Öland på fre kväll.
Sambon är sjukskriven även denna veckan så jag vet inte hur det blir med dansen på fre kväll, om han orkar det, annars får det vara.
Har sett fram emot det hela sommaren då det är våra vänner i PH's som spelar men det är bättre att han blir frisk å så pigg det går till måndag.

Jag beställde tårtorna imorse på kondiset hemma så det är gjort.
Jag har handlat all dricka, vin, "äppelcider", folköl.
Engångstallrikar å servetter på Lagerhaus.
Ska handla alla färskvaror på tors, så mycket jag kan få med mig iaf.
Jodå, det finns affär även i lilla Borgholm men sommartid = idiotpriser på ALLT så jag försöker ta med så mycket som möjligt härifrån.
Dessutom är det helgen då det är som allra, allra mest folk på ön pga Victoriadagen å Victorialoppet. Beräknas till ungf 250 000-300 000 pers på lille ön de dagarna, att vi inte sjunker 😊
Då går man inte i mataffären om det inte är absolut, nödvändigt tvunget.......

Har röjt ur våra sängkläder idag å tvättat allt å det har blivit torrt oxå även om jag inte hängde ut det förrän jag kom från stan.
Dammsanerat sovrummet så nu får det vara tills vi kommer hem igen.
Hade tanken på att baka bullar ikväll men det får vara.
Ev kan jag göra det imorrn kväll annars tar jag det hemma i Bghm istället. 

En ugnspannkaka med rökt skinka i ska bli middag så jag får nog gå å ta tag i det om det ska bli nån middag idag.
Å imorrn ska jag till frissan, tjo-hooooooo~~~~~~~~~ 😁
Håll i hatten ni som ska ut i regnvädret å stormen som förutspås 💧

HA EN FIN KVÄLL !!!
 






Kommentarer

Populära inlägg