Idag...





.....för 26 år sen så föddes hon, min förstfödda.
Kl 21.47, 3 220 gr tung å sådär en halv meter lång 💕
Hon var liten å skrynklig, jag hade havandeskapsförgiftning sista 2-3 veckorna så hon hade fått äta på sitt eget hull så hon hade nog vägt nåt ½ kilo mer om hon blivit född tidigare.
Jag las in redan d 16e juli, dom försökte sätta igång det d 17e på min 24 årsdag men se det gick inte.
Så på morgonen d 18e som kom läkaren in å sa att idag får du vila, imorrn ska den ut på nåt sätt....

Ööööh.....ok...... kunde kanske uttryckt på lite smidigare sätt...
Men hon kom ut iaf till slut...
Var ett lätthanterat litet barn, sov om nätterna nästan direkt.
Dock var öroninflammation hennes gissel men det rättade till sig vid 7-8 års ålder.
Å så fick hon ju hjärnhinneinflammation som 16 mån gammal... 😔
Hua, det var inte angenämt men det gick bra som tur är..
Borrelia vid sådär 9 års ålder, inte heller det var nåt man vill gå igenom, tog ca 3 v innan dom kom på det men annars har hon varit frisk.

Hon gick Lantbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby som hästskötare, 7 v efter studenten så åkte hon till Verona, Italien.
Efter 2 år tyckte hon det var nog å kom hem.....
I hela 3 v så var hon hemma för när hon kom hem hit så började den förra arbetsgivarens lillebror ringa från Sicilien så drog hon dit.
Å där är hon än....
Å lär inte komma hem igen heller....
Å med tanke på klimatet så förstår jag henne, det hade jag inte heller gjort.

Denna födelsedagen är hon ledig å hon skulle tillbringa den på beachen med kompisar från stallet.
Får se om vi kan åka några dagar i sept å hälsa på, alltför länge sen jag var där.
Så vi säger Hipp, hipp, hurraaaaaaaaaa......... på din 26 årsdag !!

Själv har vi haft en ljuvlig dag 💓
Ett par timmar på stan resulterade i ett par skitsnygga shorts.
Svagt laxrosa, det enda är att dom är för långa men kan vika upp dom tills jag ids ta fram symaskinen.
Sen har vi legat på beachen 150 m hemifrån i över 3 tim, premiärbad blev det oxå.
Att säga att det var "varmt" är att ta i men + 20 är hanterbart iaf .
Nu får det bli en snabbdusch å sen ta cykeln ut i den fina sommarkvällen...

Oh-la-la Sicilia......




 HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg