Lördag....



......kväll har det blivit...
Å juli är en dryg vecka gammal...

Jodå, jag fick ett par timmar i solen i tors, så ljuvligt skönt..
Jag var som en kokt kräfta några timmar senare, inte bränd men röd i ansiktet men vi hade rätt varmt på jobbet å jag hade mycket att göra så det hjälpte väl till oxå.
Lång dag igår som vanligt så det blir inte mer en fredagskväll.

Kollade lite på nätet om catering i Borgholm till födelsedagen.
Men det såna vansinniga priser (för mig, jag vet att det kostar....) så jag började fundera på vad jag skulle kunna göra själv.
Jag har haft totalt stillestånd i hjärnan, jag brukar ha lätt att komma på god å enkel mat men denna gången har det varit stendött.
Som är enkelt att förbereda på söndagen å bara "plocka ihop" på måndagen när det är dags.
Pratade lite med U på jobbet idag, han har ju varit kock på krogarna runtom i Växjö under 40 år så han gav mig lite tips.
Å på nolltid fick jag ihop en lite buffé, det räcker med nåt litet tips för att hjärnan ska komma igång.

Så det blir köttfärspaj med sallad, nån pastasallad (kanske med lax) å sen ska jag göra små portionsskålar med en bädd av ruccola, lite mozarella, cocktailtomat å 1-2 skivor lufttorkad skinka.
Baguette, smör, ost å brieost till allt.
Lite vin, cider, folköl till dricka.
Tårtorna beställer jag på kondiset hemma, jag ska ha passionsmoussetårta å jag ska be att dom gör dom lite festligare.
Så det får bli maten till min 50 årsdag...

Å 50 årsdagarna å födelsedagarna ramlar in på fb, många är det som fyller just i juli.
Kul att se hur alla firar å alla vackra blommor å annat.

Imorse när jag åkt till jobbet så låg ju sambon kvar i sängen.
Efter en stund så hörde han duns....å efter en liten stund till så hördes ytterligare en liten duns....
Han trodde nån fågel flög in i rutan, det händer rätt ofta.
Men sen kom en liten duns igen....så han klev upp..
Å fick se en liten, liten fågel irrar runt INNE i vardagsrummet.
Hur den kommit in har jag inte en aning om, om den varit inne å sovit hela natten el tagit sig in imorse på nåt vis vet jag inte.
Men till slut dök den ner bakom alla dvd-filmer å när han plockade bort några filmer så tittade den på honom.
Men han var så utmattad så det var enkelt att få tag på den lille med händerna å släppa ut den.

Nyss kom grannkvinnan in, då hade katten släpat in en mus.... 😁
(ha ha ha, jag hade velat se henne å dottern.. 😁)
Å den lilla musen irrade ju runt på golvet så hon bad sambon om hjälp... 😁
Men den stackars lilla musen hade blivit så "illa" behandlad av katten att den la sig bakom kylen å dog...
Så det var ju enkelt för honom att få tag på även den..
Lilla stackar'n tycker jag.... 😟
(musen alltså, inte sambon... 😉)

Är dans ikväll i Kärrasand å jag hade planerat att vi skulle dit.
Men lör kväll är min fredag, jag är alltid så trött på kvällen.
Tog en powernap på soffan, gick å duschade å sen har vi ätit.
Fick fiskspett över idag så jag tog hem 2 st å varsitt räkspett.
Lite sallad till det fick räcka.
Inte mycket att se på tv'n så vi tittar på "Så som i himmelen" å vi ska väl ha lite glass å jordgubbar till dessert.

Imorrn hoppas jag på vackert väder, tvätta, köra ett litet städrejs, få ett par timmar i solen å bara ha det skönt.....
På tis ska jag till frissan.......
Då ska jag sannerligen njuuuuuta.......
Å jag ska gå till en ny frissa, den jag brukar gå hos har semesterstängt, hon hemma har semester å hennes kollega hade redan fullt på förmiddagen på födelsedagen när jag ringde för nån dryg månad sen.
Å där jag var sist går jag inte tillbaka, det blev inte bra....
Alldeles för kompakt blekning, lite mössvarning av det hela.

Det är en eko-salong å jag bad min käre fb vän Madeleine (som är frissa..) om råd då jag vet att sånt där eko-jox inte kan bleka så ljust, man kan endats få uppljusning om man ljusfärgar.
Å jag hade tänkt den tanken, att gå dit innan å prata med dom å det gjorde jag.
Men hon har valt att inte låsa sig vid eko-produkter utan dom använder traditionella produkter oxå.
Å dom har lite specialbehandling som huvudmassage å dyl, jag hoppas det gäller även mig.
Jag skulle vilja ha en nystart, en fräschare färg, inte nödvändigtvis superljus utan nåt jag kan trivas i å passar mig...
Å jag fick intrycket att dom verkligen är måna om kunden, att det ska bli rätt osv.
Det vill säkert alla frisörer men inte säkert att det lyckas ändå...
 Men jag ser fram emot det iaf....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg