Sista dagen...

....... i 40+ livet....
Imorrn kliver jag över till andra planhalvan....

Det var skönt att bara jobba halva fredagen, sen hem å packa ihop det sista.
Gjorde oss i ordning å åkte.
Efter 1½ mil kom sambon på att han glömt kameran, det var bara att vända om igen.
Visst har vi kamera i mobilerna men han har en riktig systemkamera som det blir väldigt fina bilder i å det ville jag faktiskt inte gå miste om.

Men innan vi landade här hemma å ön så åkte vi in till Kalmar för att dansa till vännerna i PH's på Skälby Loge.
Tyvärr rätt så tunt med folk, kanske 200 el nåt sånt men Victoriadagen pågick ju samtidigt å många åker till Malung å kanske avstår för den skull.
Den veckan börjar ju idag, Dansbandsveckan i Malung.

Hemma mitt i natten å jäklar vad vi fick bära........suck...
Tyckte inte det var så mycket när vi packade in men när det skulle uppför 2 trappor till 3e vån å man dansat sådär en 3 tim innan så var det en jäkla massa grejer...
Jag gick 4 ggr, sambon 2...
Bara lägga in kyl å frysvaror å sen blev det sängen.

Vakande till strålande sol igår, helt ljuvligt väder !!!
En sån ljuvlig högsommardag det var !!!
Gick ner till mina föräldrar å hämtade min cykel, sambon tog ju med sin å sen var vi ute å cyklade i stort sett hela dagen.
Vi cyklade upp till Sollidens grindar men man ser inte nånting därifrån, hela området är stort.
Cyklade längs hamnen, justerade lite på min gamla cykel men till slut blev de bra.
En liten powernap på eftermiddagen men ack så skönt det var.

Senare under kvällen så började ju Victorialoppet.
De startade 18.30 å efter bara en-två kilometer så hade David Nilsson, Högby IF tagit täten.
Han kommer från en löparfamilj på no.Öland, kommit 2a senaste ggr han startat å detta året hade han gett sig f-n på att vinna.

Å visst vann hann, när dom kom ner till hamnen å svängde ut på hamnvägen så låg dom andra långt efter.
Han hade hållit ett rasande tempo, 9 km på 26 min nånting...


En alldeles, alldeles underbar kväll var det...

 Red sails in the sunset......


Synd bara att jag lyckades vurpa med cykeln, stillastående dessutom..... 😔
Dagens tips: vurpa inte med cykeljäveln 36 tim innan en födelsedag..... 😠
Cyklade till en affär i utkanten av Borgholm för att kolla öppettiderna.
Där är det rätt kraftigt motlut så jag trampade upp där å hoppade av.
Sen vet jag inte riktigt, om cykelstyret vickade till el om jag hade börjat vända men jag tappade balansen å slog i asfalten med cykeln över mig.
Kände en brännande smärta i hö överarm, förm fick jag cykelstyret i den.

Skrapade upp vä handflata å även knogarna, fick en rejäl bula på insidan av vä smalben..
Kom en tjej springandes med plåster å kirurgtejp å plåstrade om mig så jag kunde cykla hem.
Men det var inte så farligt igår, det gick rätt bra.
Idag däremot när jag skulle städa hos mina föräldrar, fy jääää.... vad ont jag har i bröstkorgen...
Å armen smärtar när muskeln används...suck....
Men jag kunde ha skrapat upp hela benet å armen, hade hoodjacka på mig.
Å jag kunde brutit fotleden så jag hade tur ändå... 






Har som sagt städat hos mina föräldrar idag, vi ska ju vara där imorrn.
Satt borden å dukat dom så mycket jag kan göra idag.
Gjort deg å fyllning till köttfärspajerna imorrn, bara att plocka ihop å grädda.
Allt annat får jag göra imorrn, kan ju inte koka pasta idag till pastasalladen heller.
Sen är det bara att skära grönskar å frukt å det är lätt gjort.
Lill-loppan jobbar till 16 så henne har jag ingen hjälp av, sambon får nog vara lite taxi å sen kanske pappa behöver hjälp.

Nu tittar vi på Dirty Dancing , på VHS !!! 😀
Lill-loppans val av film denna lite ruggiga kväll.
Längesen man såg en film med "fladder" i  av å till... 😊

Hon kom indånandes på förmiddagen å gastade:
KAFFEEEEEEE !!! JAG MÅSTE HA KAFFEEEEEEE !!! 
INNAN JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖR !!!
Ööööh...hej mamma....  😊
Haha, efter ett par muggar kaffe å ett par mackor så hade hon lugnat sig 😊

Men nu blir det soft i soffan tills det blir läggdags....

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg