Minisemester del Malmö

Ja, nu är man hemma i vardagen igen efter 2 dygns minisemester till Skåne.
Syrran bor i Lund sen 30 år tillbaka så jag har gjort några resor dit under åren.
Dock den 1a med sambon, vi har inte tagit oss tid till det innan helt enkelt.

Jobbade till 15 i lör, hem, byta om, packa det sista å sen iväg.
Ett korvstopp på Lars Dufva i Osby fick det bli, hade inte ätit sen 11 på förmiddagen.
Väl hemma där blev det middag å sen slocknade jag på soffan typ...
Sådär en 50 tim arbetsvecka tog ut sin rätt....

Men sön middag vid 12 tiden åkte vi iväg på sightseeing till Malmö.
Jag är, som jag skrev innan, utled på shoppinggallerior så jag ville göra nåt annat.
Har bara sett Turning Torso på långt håll å från ovan å sambon hade heller inte sett det på nära håll.
Så syrran lotsade oss dit genom Malmö Pride å annat.

Kan säga att det var friska vindar den dagen, därav de något "yviga " frisyrerna på bilderna 😀

 Badvaktstorn vid Scaniabadet
Turning Torso sedd från Scaniabadet
 

 Här hänger man ett hänglås å knäpper ihop det.
Då har man "låst" ihop sin kärlek å då håller det.
Såg flera med initialerna på hänglåsen.
Men nja....det är en utskjutande del å jag är inte sådär att gå ut på en sån men vi får hoppas det håller ändå 😉

 Friska vindar som synes.....
 Ribergsborgs kallbadhus, vi tog en fika där ute.
 Ribergsborgs badplats, även "kallad Ribban".
 Turning Torso med en molnmössa sedd från "Ribban".😊
Trots det hotfulla molnen så klarade vi oss från regn i stort sett.
 Foten av TT, den är uppbyggd av nio såna här block.
 Klicka på bilden så kan ni läsa info om TT.

Väl hemma i Lund igen så blev det middag å slapp i soffan resten av kvällen.
Del 2 från Köpenhamn tar jag imorgon.

Har jobbat idag som vanligt, handlade lite å åkte direkt hem.
Är sjukt trött i nacken av att gå så mycket igår i Köpenhamn å så bära min lilla handväska.
Även om jag minimerat innehållet så tar det på nacken-axlar iaf.
Så det blev en timme powernap i soffan, nu ska vi ut å cykla en liten runda så får det bli middag när vi kommer hem.
Hoppas över blåbären i skogen idag, får se om det blir nån mer gång.
Hittade en liten, äcklig fästing i naveln?? i lör morse, den tyckte väl det var varmt å mysigt å sätta sig där.
Å det slog upp en liten kula mitt på halsen, vet inte om jag blev biten av nåt i tisdags när vi var ute.
Det är ju tyvärr nackdelen med skogen.......

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 

Kommentarer

Populära inlägg