Sommaren 2017....

.......är över....
 92 dagar sommar har passerat å ännu en sommar är förbi..
Jag älskar hösten men det är ändå vemodigt när ytterligare en sommar har passerat.

Den började med en grym kväll i Kärrasand till bästa Blender, att dom är ett av Sveriges bästa dansband råder ingen tvekan.
Jobbade även en del på sjukhuset så det var inte mycket ledigt.
Midsommar firades hemma på Öland, vi grillade å satt ute å åt faktiskt på Midsommardagen även om vi fick snudd på spika fast papperstallrikarna för att dom inte skulle blåsa iväg.

Första dagarna i juli åkte jag hem å städade min lägenhet inför semestern å min födelsedag.
Då hade även mina grannar från USA kommit så det var roligt att återse dom, 4 år sen sist.
14e juli åkte vi hemåt med ett stopp i Kalmar å Skälby Loge för dans till vännerna i bästa PH´s.
15e juli lyckades jag stillastående vurpa med cykeln å slå mig halvt fördärvad... 😔

Så födelsedagen 17e juli blev en smärtsam historia.....
50 årsdagen firades med närmaste familjen å en liten buffé.


Vi hade varma, fina dagar, sol å bad, underbara solnedgångar varje kväll nere i hamnen, bara en dag med mulet väder så det blev en vecka att minnas trots att det var hemma.
Sen var semestern slut å det var dags att åka hem å jobba.
 
I början på augusti så drog vi ner till syrran en lördag efter jobbet.
Sightseeing i Malmö på söndagen å en ljuvlig dag i Köpenhamn på måndagen.
En sån helg det var 💕💕💕










Dagen efter vi kom hem fick jag beskedet att vår kära Viran lämnat oss.....
Det var å är fortfarande tungt även om hon var gammal, äldre än vad många andra blir.
Inte bara hon som saknas mig-oss, så mycket annat kommer försvinna oxå....



Sen har jag bara jobbat, jobbat, jobbat......
En har semester, en annan blev sjukskriven en vecka å då är det bara jag kvar på plats s a s.
Det sociala livet har varit noll i augusti, jag orkar helt enkelt inte när jag jobbat så många timmar.
När jag stämplade ut ikväll så har jag 186.5 jobbade timmar å så lite ob till det så lönen om knappt en månad blir skaplig.
Då tog jag ändå ledigt 18 tim för att åka hem på begravningen så jag hade sprängt 200 tim annars.
Skulle gå ut å hämta posten imorse, både morgontidningen å gårdagens post.
Det fullkomligt ÖSREGNADE...... 💧
På den lilla biten mellan huset å postlådan så blev jag så blöt att det rann om håret trots sambons regnjacka å posten hängde jag på tork när jag kom in..
Går inte att läsa regnblöta tidningar....bah....
Men vi kommer att ha vatten i år iaf, den minnesgoda läsaren kommer säkert ihåg att vi var torrlagda en månad förra året, mitten av sept-mitten av okt...
DET vill jag inte vara med om igen....... 😔

Å denna dag vaknade vi till att skådisen å musikerna Janne Loffe Carlsson har lämnat oss.....
Ännu en fantastisk skådis har somnat in......
Lite kusligt faktiskt, igår kväll när jag åkte från jobbet satt jag å tänkte på honom å repliken i Göta kanal 1.
"NU JÄVLAR......
NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG !!!
NU HAR DOM SKITIT I DET BLÅ SKÅPET, NU JÄVLAR ÄR'E DET KRIG !!!" 😁
Han skulle ju spelat fars i Borgholm under sommaren men han hoppade av i juni av personliga skäl å nu anar man kanske vad som låg bakom.
Minns hans lekprogram på tv under det glada 80 talet, tror det hette "Lördag med Loffe" el dyl...
Då, när ALLA satt bänkade framför tv'n med fika på soffbordet, då när alla tittade på samma program å det bara fanns 2 kanaler.
Tack för alla skratt du bjöd på  💗

Idag är det 20 år sen prinsessan Diana omkom i Paris....
Tänk att man kommer ihåg vad man gjorde vid såna tragiska händelser.
Jag jobbade på Rifa, var nygravid med lill-loppan när jag-vi fick veta det.
Har sett dokumentären ikväll, helt galet så "stort" det var..
Men det är nästan skrattretande ibland hur stelbenta engelsmän är.......
Hon var folkets prinsessa, många hoppades nog hon skulle förändra världen å det gjorde hon i viss mån.
Hennes söner fortsätter i samma spår vad det gäller välgörenhetsarbete å besök i mindre bemedlade delar av London.

Nu blir det lite tv å sen sängen.
Upp imorrn, en dusch å iväg å jobba igen.
Dags att avrunda Sommaren 2017....
Å vi säger, Välkommen september........

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg