Söndag kväll....

Kalmarsund idag...

Ännu en vecka har gått.....
Vi åkte ju hem till ön igår eftermiddag när jag kom från jobbet.
Men varken jag el sambon hade huvudet med oss.....suck...
Hade gjort i ordning en stor bag med tvätt som jag skulle köra hemma i tvättstugan idag.
Men igår när vi åt middag hos mina föräldrar så slog det mig i skallen som en hammare att den stod kvar här hemma....
Å sambon åkte ifrån sin medicin, nu kom vi ju åter idag så det gjorde inte så mycket men iaf....
Vad man blir trött ibland alltså..... suck....

Lill-loppan gjorde oss sällskap vid middagen igår, sonen var på stadsfesten i Kalmar .
Efter middagen så åkte vi hem till kusinen med kärran vi lånat av honom å blev sittande där resten av kvällen.
Trevligt att sitta å småprata lite, bara sådär...

Messade lill-loppan idag om hon kom ner en stund?
Men njaaaaa, dom var ju "tvångskommenderade på födelsedagskalas hos faster" så det gick inte...
Haha, hon e för rolig med sina uttryck 😀

När det nu inte blev nån tvätt i förmiddags så sov-vilade jag till 12 tiden.
Sen röjde jag upp lite, duschade å sen åkte vi hem igen.
Så det var bara att starta tvättmaskinen när jag kom hem.
Resten får jag ta imorrn....

Nu får jag rycka tag i mig här hemma, det har gått lite på halvfart när sambon haft semester.
Kliar i fingrarna att göra en rejäl eftersommarenstädning, tvätta fönster, byta gardiner osv men det är lite tidigt än.
Men  jag ska städa av lite ordentligt mån-tis, dessutom får vi gäster nästa helg som ska stanna ett par nätter.

Ja, idag var det sensommarmood hemma.......
Friska vindar, växlande molnighet med betoning på moln...
Kalmarsund var grått å lite gropigt som ni ser ovan, hösten är på väg...
Några enstaka båtar låt i gästhamnen, en handfull personer satt på en uteservering. 
Nu har de sista turisterna åkt hem för i år.
Skördefesten är det sista evenemanget som lockar gigantiska massor av folk men siste man över bron på söndagen vid Skördefesten släcker lyset....
Så går Öland i idé till nästa påsk då det åter öppnar upp.
Så har det alltid varit å så kommer det alltid förbli som en turistort... 

Det var lite tungt att åka hem, titta på Virans hus längs vägen å veta att nu är det tomt....
Det blir tomt för mamma oxå, (dom var kusiner..)  hon är ju så begränsad i sin fysiska framkomlighet men har ju iaf kunnat ringa henne å prata bort en stund men nu är det över.
Hennes äldre syster är oxå borta så det är inte så många kvar nu men så är tidens gång tyvärr. 

Tungt att oxå veta att tiden för mitt föräldrahem rinner ut, pappa orkar inte så länge till.
Pappa frågade idag om jag är intresserad av att driva det men det är en omöjlighet för mig.
Visst kan man hyra ut hela huset men en jäääättestor trädgård ska tas om hand å det kan man inte göra var 3e vecka när man kommer hem på besök.
Man måste bo på plats för att driva det i nån form.
Å det går inte leva på 5-6 veckors uthyrning för det är vad det är idag, även om det kommer in strönätter då å då på för-eftersäsong.
Förr var det iaf 3 mån men semestrandet har förändrats. 

Imorrn börjar sambon jobba efter 6 veckor hemma.
Han var ju sjukskriven 2 v innan semestern så därför blev det 6 v.
Men både han å jag hade hellre sett att han jobbat så dålig som han var.
Det var väl i slutet av den sista veckan han piggnade till så han orkade vara uppe.
Så det blir tomt imorrn eftermiddag när han åker iväg men man måste börja jobba oxå, så är det varje år.

Jag ska oxå ringa en blomsteraffär hemma imorrn, höra lite om blommor till hennes bår.
Vi har ett datum för begravningen men annonsen har inte kommit i än så jag avvaktar så inget blivit ändrat.
Det är blue feelings i själen å kommer vara ett tag framöver men så är livet...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg