Sensommaren....

Sensommarens sista ros.....
Den hade det tufft därute i yttre hamnen i lör kväll i 
de hårda vindarna men så vacker den är.... 💗

.....lider mot sitt slut....
2 dagar kvar, sen är det höst.....

Igår jobbade jag 4 tim,  sen ringde sambon. 
Så vi hade "dejt" ute på Jula å sen åkte vi till Subway å tog en lunchmacka.
Han åkte iväg till jobbet å jag åkte hem.
Bakade en syrligt god svartvinbärskaka å skulle baka mera men se sockret tog slut så det fick vara.

Men det har varit ljuvliga dagar, spec idag-ikväll.
Kl 19 hade jag +18C i öster, så ljuvligt skönt ute.
Har ju jobbat idag som vanligt å när jag kom hem så fixade jag maten direkt för imorgon.
Sen började jag så smått med att sensommarstäda..
Har tvättat köksfönster å tvättstugefönstret både inne å ute.
Bytt gardiner i köket, la på en annan bordslöpare.
Diskat kökslampan  å dammat av så får det vara för idag.
Nacken protesterar å det grövsta, jag kommer att få "betala" för det imorrn 😔
Skulle bakat mera men jag har varken orkat el hunnit så det får vara tills helgen.

Röjde runt i frysen, packade om det mesta så det får plats.
Fantasin suger grymt om vad jag ska laga osv, får försöka hitta ny inspiration för att få tillbaka lusten för det.
Har betalat mina räkningar, nu har dom gjort om internetbanken så man hittar inte hälften...
Gillar inte förändringar, tar så mycket energi att lära om för mig. 
En bieffekt av utbrändheten tyvärr...

Men nu får det bli lite tv å sen i säng.
Heldag imorrn så jag hinner inte nåt mer här hemma men det springer ju inte iväg nånstans...

Ljuvlig eftermiddag idag....


HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
 



Kommentarer

Populära inlägg