Hemma igen.....

Ja, nu är vi hemma igen å nu får det bli så ett tag.
Nu har det varit en farande hit å dit sen vi kom hem från Polen så nu behöver jag hemmatid.

Bussen avgick kl 9 i ons morse, redan när han sa vi skulle köra om Ljungby undrade jag hur vi skulle hinna till Stockholm på den tiden.
När vi dessutom gjorde ett stopp för frukostfika? så blev tankarna ännu fler.

När vi körde på E4an nånstans tog det tvärstopp !!
Totalstopp i säkert 20-25 min innan det började rulla i sakta mak så där blev vi nog försenade i ca 40 min totalt..
Nån hade kört in i vajerräcket som stoppade upp det hela.
Vi trodde han då skulle skippa lunchen i Stavsjö men det gjorde han inte så klockan var redan 15 när vi skulle äta lunch.
När vi återkom till bussen kläckte han ur sig att vi hade tidig sittning (kl 18) på buffén ombord.
Men va FAAN, det kunde han ju kläckt ur sig INNAN vi gick in å åt, då hade vi valt nån sallad bara.
Grrrrrrrrrrrrrrrr .......... 😡

Så klockan var över 17 innan  vi anlände till terminalen.
En extremt osmidig incheckning med alla kontroller av id å annat innan vi kunde gå ombord 17.40 !!
(båten går kl 18...)
Så det var bara att lägga in väskorna i hytten å gå upp till buffen.
Blev några smårätter bara, vi var ju ftf "mätta" av den sena lunchen.

La makeup, bytte om å gick till Etage där dansen är.
Tony Irving hade en liten monolog om socialdansen  å sen drog det igång.
PH's var först ut, dom spelade ju nonstop med bästa Streaplers 💓
Fullt med folk, packat å stökigt på dansgolvet.
Dom drar ju tyvärr "kavajdansarna", dom som dansade sist på 70 talet.
Å håller den stilen än...
Så många smällar på överarm å skuldror å så trampad på fötter å hälsenor var längesen sist...
En kärring höll sina armbågar rätt ut-uppåt som vingarna på en JAS Gripen.....
Dom var så vassa att hon kunde stuckit ut ögonen på enn...
Alla borde gå en danskurs vart 5e år iaf för att hålla sig uppdaterad om stilen.
Då skulle mycket irritation undvikas!!

Men vi dansade nästan nonstop, dom är sååå suveränt bra !!!
Vill man lära sig bugga el är nybörjare så ska man gå på Streaplers !!!
Så oerhört lättdansat till dom, man hör på 2-3e takten att det är dom om man hör en låt på radion el dyl.
Väldigt taktfast musik utan att det styltigt el tråkigt, helt suveräna är dom !!
Å PH's är inte sämre i det avseendet, tyvärr hann vi inte prata så mycket med dom, det blir så ombord men vi träffar dom om en vecka igen då dom har säsongspremiär på Kärrasand.

Det var ju dans i 4.5 tim så vi fick ta vattenpaus på 2 låtar 5-6 ggr underkvällen för annars orkar man inte.
Ett tillfälle fick vi helt enkelt kliva av, det var föööör buffigt å knökigt på dansgolvet.
Men vid 23-23.30 så börjar många av gamlingarna droppa av så det blev bättre.
 Vi la oss ca 2.10, slocknade omedelbart, hade så ont i fötterna så jag orkade inte stå en sekund till då 😊

Upp å äta ljuvligt god frukost, vi tog igen lite då kan man säga då middagen inte blev sådär pga den sena lunchen.
Jag duschade å fixade mig i ordning, fick stressa för att hinna till Tony's föreläsning om socialdansen dåtid-nutid, vett å etikett å annat upp i Etage.
Kl 13 började dansen igen, PH's 45 min å e Streaplers 45 min så var dansen slut för den resan.
Totalt 6 tim dans på sådär 18 tim 😀
Ett helt fantastiskt väder på vägen tillbaka...
Passade på att gå ut å fota lite innan dansen drog igång.
Men det var kylig vind men i lä var det gudomligt skönt.

Om uppresan var strulig så gick hemresan rasande smidigt.
Lämnade Stockholm 15.50, middag i Ödeshög kl 19, så vi var i Växjö kl 22, hemma 22.30.
Hade grymt ont i benen, från knäna å ner på hemresan, en sån intensiv dans under så många timmar på så kort tid å sen sätta sig på en jävla buss i 6 tim är inte det bästa.

Upp å jobba 11 tim igår, hade redan innan stela, stumma fotleder , lite ont i hö vad å det var ju inte bättre när jag kom hem ef jobbet.......
Inte träningsvärk utan överansträngningsont som jag kallar det.
Kan säga att efter varma mackor igår kväll å Lets Dance så däckade jag totalt i soffan....
Sambon väckte mig till röstningen skulle meddelas, sen gick jag raka vägen i säng.

Upp å jobba idag, känner ftf av det i fötterna, bränner lite under fotsulan än.
Tog en powernap när jag kom hem, sen har jag inte gjort så mycket.
Vi har grillat, gjorde bara sallad å grillad majskolv till det.
Nu har vi kollat Talang å nu ska jag göra lite dessert.
Jordgubbar, vattenmelon å lite vaniljkvarg.
Fanns svenska jordgubbar (växthusodlade) men 35 spänn för en lite ask gav jag inte utan det fick bli spanska inne på Maxi.

Men imorrn är det dans igen~~~~~~
Terminsavslutning på klubben, dock inget liveband denna gången utan vår egen DJ Rask  😊
Dansbingo, fika å annat kul blir det.
Ska städa av lite oxå, har icke gjort ett skit här hemma sen vi åkte till Polen.
Är det vackert väder imorrn så får det vara till mån, jag vill njuta av solen OM den behagar visa sig när jag är ledig.

Lite bilder från kryssningen 😊 

Tony Irving in action..
Intressant att höra hans föreläsning, han besitter en oerhörd kunskap om dans...
Å som vi skrattade åt honom i hans danskurser, han e helt galen ibland... 😁
 Givetvis en idolbild 😀

Cecilia Erhling är ju med som sidekick till Tony.
Hade även uppvisning på hemvägen med en annan dansare.

 PH's 💗
 Bästa Streaplers 💗

 För den som vill veta hur Ingemar Stenmark bor så titta till vä i bilden nedan.
En lite "vräkig" villa ner mot vattnet.
En bekant på fb som bor däruppe påpekade det för mig, inte illa att pricka in utan att man vet det 😊


 Solbrillor köpta på en bensinmack i Polen 😀

HA EN SKÖN KVÄLL !!!












Kommentarer

Populära inlägg