Tor.....





..........drog fram över himlavalvet igår kväll för 1a gg detta året.
Å vi misstänkte det nästan igår eftermiddag när vi gick en runda inne i Ingelstad.
Det var alldeles vindstilla,  varmt å känslan av att det var lite kvavt.
Sambon drogs med en vag, dov huvudvärk men jag kände inget av det igår iaf.

Tja.....näe..........inte möe har hänt sen i torsdags.
Jobbade heldag i fre som brukligt å till kl 15 i lördags.
Kollade finalen i Lets Dance men tycker inte att Jesper skulle vunnit, jag röstade på Anja men så är det.
Som sambon sa, förmodligen enda gången alla fotbollssupportrar har röstat å kommer att rösta i Lets dance......
Våra vänner i PH's spelade ju i Kärrasand i lör men jag orkade helt enkelt inte å sambon hade oxå jobbat i lördags å klev upp 4.30.

Igår morse så duggregnade det faktiskt lite å var mulet till sen eftermiddag innan solen kom.
Det var då vi bestämde oss för att ut å gå en runda.
Men molnen hopade sig å sen kom mullret å blixtarna.
Tv'n flippade ur ett par ggr men värre än så var det inte men det höll nog på 1-2 tim totalt.

Idag gav jag mig ut 7.30 på en pw-löptur i exakt en timme.
Helt makalöst ljuvligt ute redan så tidigt.
Hade klarat i tights å tshirt om jag velat.
Jag hann 7 km på den tiden, en klar förbättring mot sista tiden.
Hem, åt en ytterst lätt frukost å iväg till gymmet för "styrkegympa" igen.
Förra veckan var det ju jag å PRO men idag fanns det faktiskt nån yngre förmåga.
Å instruktören körde Tabata i 45 min så svetten flödade.
En banan å en dusch på det satt fint !!

Då jag hade träff med V på gymmet 12.30 för att utvärdera dessa 3 v så passade jag på att ta en tur genom stan i mellantiden.
In på Bikbok å dom hade ett par svarta "swingbrallor" så det blev ett par.
Köpte ju vita i Kalmar efter Valborgshelgen å de var gudomliga att dansa i
Fanns ju på GS oxå men inget av de paren i den storlek jag skulle ha gick att dra upp dragkedjan på sista 3-4 cm å då fick det vara.
Dom syr med för lite glidmån helt enkelt å då går inte dragkedjan att dra upp.

Väl åter på gymmet så utvärderade jag dessa 3 veckor å så tog jag ett år.
Jag MÅSTE vare sig jag vill el inte för ryggens skull framförallt.
Å nu hade dom erbjudande att man fick fram till 31a juli gratis å då känns det inte lika tungt om man inte hinner dit så mycket under sommaren.
Ja, det är en prioriteringsfråga men man har ett liv oxå som ska hinnas med.
Jag märker redan hur mycket mindre jag hinner med här hemma men det funkar som jag lagt upp det nu iaf.
Å jag spar de 2 PT tillfällena som ingår till senare då jag känner att jag kan utnyttja det riktigt.

Så imorrn blir det yoga igen, jag kan inte säga jag är helfrälst på det men jag behöver det för öka flexibiliteten i ryggen framförallt.
Jag märker ju hur det har minskat med smärta sen jag började träna å stretcha igenom kroppen ordentligt.
Men nu är det dags att gå å ta sista antibiotikatabletterna för denna dagen å sne i säng.
Upp imorrn bitti, laga en matlåda å iväg å jobba.
Sen till gymmet, hem å sen blir det nog klubben då det är lite extra på socialdansen imorrn kväll.
Om ork finnes.....

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg