Tankarna...


..........är spretiga, har svårt att få nåt vettigt formulerat..
Svårt att få nåt vettigt gjort, går inte samordna tankarna så det stämmer praktiskt.
Det var 5 år i fredags sen A gick bort....
Det är inget jag tänker på numera i dagligdags men just vid denna tiden blir det påtagligt..

Man minns exakt varje ögonblick, dag för dag, vare sig man vill eller inte..
Den vanmäktiga ångesten inombords att det var oåterkalleligt..
Att det aldrig skulle ändras..
Läser det jag skrev då å inser hur förvirrad jag var å det är kanske inte så konstigt...
Hur irrationellt jag betedde mig...
Å den enda mentala stödet jag hade var er på bloggen å fb.
Det som höll mig nåt sånär på banan s a s..

Fram till begravningen så hade jag lite kontakt med olika personer av praktiska omständigheter men efter det var knäpptyst.
Inte en enda av våra sk dansvänner hörde av sig, inte en enda....
Hur ensam jag stod utöver er på blogg å fb, den känslan är nog tyngst att minnas.........
Bara min danskompis H som ringde 1-2 ggr i veckan å hörde hur läget var..
Man behöver inte göra mer än så..

Hur bra jag än har det idag för det har jag så är minnena tunga trots att det har gått 5 år..
Chattade med kära K häromdagen å hon sa att när nån som varit viktig för en dör så kommer man nog aldrig riktigt över det även om det inte längre påverkar en i vardagen å det stämmer nog.

Om en knapp månad har vi bott ihop i 2 år å 1a augusti är det 3 år sen vi dansade 1a gången...
Det är ofattbart hur fort tiden går å hur livet kan ändras så totalt på den tiden.
Jag är tacksam för varje dag vi har tillsammans å har lovat mig själv att ta vara på tiden.
Man kan inte leva som om varje dag kan vara den sista man har men att skapa-ta vara på guldkanten i vardagen är oerhört viktig för mig nu.

Haft fulldag idag på jobbet men det har varit rätt lugnt.
Å det blir lång dag imorrn oxå även om jobbet bara innebär 5 tim.
Ska tillbaka till ö-n-h på sjukhuset då jag har fått tillbaka lite nästäppa å svag ammoniakdoft.
Ringde i förrgår å hon menade på att mitt ärende var avslutat å remissen tillbakaskickad till vc.
Men jag sa att jag går bara inte itllbaka dit igen efter vintern som gick...

Den läkaren jag hade 9e mars hade inte ens en telefontid förräns början på juni, än mindre läkartid.
Så jag får nån annan men det bryr jag mig inte om.
Ska vara där redan kl 9 men sen är jag inbokad på gymmet 11.30.
Men jag får se, blir det alltför lång väntetid så åker jag hem å skippar gymmet.
Ett alternativ är att jag tar ett varv runt Växjösjön å sen kör lite lätt inne på gymmet å skippar gruppträningen.
Ikväll har Vårruset genomförts i Växjö.
Förra året så sprang jag å då var det VARMARE här än vid Medelhavet..
Det var det knappast ikväll, +5C ute....
Men värmen kommer ju till helgen så det hoppas vi på....
Nu ska jag plocka ner det jag behöver för morgondagen, smörja mina händer å sen blir det natti, natti.....

 HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg