Sköna Maj...

Doverviken, Borgholm.

...... välkommen till vår bygd igen......
Ja, en sån helg det har varit.....
Ett makalöst väder, nästan lika varmt som för 19 år sen när lill-loppan var nyfödd.
Men vi börjar väl i fredags...

En intensiv dag blev det, precis som jag anade.
Men timmarna rusar iväg så dagen bara försvinner.
Fredagsmyset bestod av Vårsallad.
Grönsallad, cocktailtomater, röd-gul paprika, varmrökt lax, kokt ägg å sparris 
Mangochutneydressing till det.
Suveränt gott å lagom en fredagskväll.
 
Hade en intensiv lördag, det var jag å en annan som inte är så van.
Så han fick göra mina sysslor å jag grovgörat men vi redde ut det med några telesamtal till "bossen" under tidens gång.
Åkte bara hem, bytte om, packade allt, mat, tvätt å annat å körde hem till ön.
Gjorde det sista på tårtan å sen började jag med smörgåstårtan.
Lill-loppan skulle komma med det sista jag behövde men man får inte ha brått när man ska vänta på henne 😉
Till slut gjorde jag det jag kunde å sen tog det sista bara när hon sent omsider dök upp.
 Sonen dök upp sent så bägge sov över, mysigt att träffa dom lite.
 
Drog ut en kort pw-löprunda igår morse, då tog jag ovanstående kort.
Ett vidunderligt väder, helt makalöst så skönt å fint det var.
Hem, äta frukost, duscha å börja förbereda för gästerna som skulle dyka upp.
Så det vart en trevlig eftermiddag där den veckogamla 19 åringen firades.




Hon drog vidare redan sen eftermiddag, det var partaj i Kalmar för blivande studenter på en restaurang vid Kalmar slott.
Festival var temat så hon skulle ha lite hippiestil.
Hon hade varit å köpt ett par vita byxor som hon visade mig, det var ju nästan ett par swing-sailorbyxor som jag varit på jakt efter så länge, Bikbok 299 kr.

Vi vilade en stund efter att gästerna gått å sen gjorde vi oss iordning för att gå upp till slottet å brasan.
Vis av tidigare erfarenhet så hade jag packat både pannband å vantar å det behövdes.
Även om kvällen var gudomligt vacker så var luften kylig så det behövdes.
Vi gick inte in på borggården utan vi väntade ute på alvaret tills dom kom ut med facklorna å tände bålet.
Ett hejdundrande fyrverkeri avslutar det hela....
 



 

Sen gick vi genom skogen, runt hamnen å hela Storgatan hem, det blev en kvällspromenad på totalt 4.5 km.
Så jag gick 8 km igår !!!
Imorse var jag uppe tidigt, drog av klädseln på soffan å fåtölj å tvättade det.
Gav mig ut på en inlinestur, den 1a på 2 år ungefär.....
Så det var lite vingligt kan jag säga, som en skadeskjuten stork ungefär 😀
Åkte runt hela Borgholms innerstad, 6 km blev det.
Lite ineffektivt tyvärr pga vägarbeten å dyl där jag fick stappla fram på skrillorna men ack så kul när man kan dra på lite.
Jag är nog tamefan det fulaste som finns att skåda när jag åker inlines 😁
Fulast tänkbara överdragskläder men då gör det inget om jag drar omkull.

Satt i solen på balkongen i sådär 1.20 men det var lite kyligt i luften.
Men vid 1 tiden så packade vi grejerna å körde hemåt.
Men först in på Hansa City för att kolla Bikbok, om byxorna fanns å det gjorde dom 😀
In å provade å betalade.
Provade ju lill-loppans men tog en annan storlek som passade bättre.
Hög midja, lite utställda ben, knäpps i sidan med dragkedja.
 
 

Insåg så att med tunna, vita byxor så måste man ha hudfärgade "hållakärringfläsketpåplatstrosor"...
Har vita med ben, 2 par svarta utan ben, 2 par hudfärgade utan ben men då jag för tillfället inte har så....eeeeeeh.....välformade lår (lönnfeta..) så vill jag ha lite ben på dom.
Så in på Lindex å hittade ett par, kanonshopping på 10 min !!
Oooooooooooerhört sexiga men det bjuder jag på 😊
Rätta underkläder är A å O för att kläderna ska sitta snyggt.

Väl hemma så tog det 5 min att packa upp, vi har ju ätit upp all mat vi hade med oss.
Var inbokad på gymmet men avbokade.
Jag blev helt "konstig" när vi satte oss i bilen å skulle åka hem, blev matt å nästan lite illamående.
Tror det är lite överansträngning med all träning förra veckan å jobbet till det.
Vill inte dra på mig överbelastningsskador i ivern att komma i form.
Å jag har avverkat 1.4 mil bara igår å idag, via pw-löp å inlines så jag får vara nöjd med det.
 
Har börjat plocka ihop lite inför resan på ons, till Stockholm å "Cindy" med klubben.
Ska bli jätteskoj å det verkar bli lika vackert väder som förra året.
Låg ute på helikopterplattan å solade på hemvägen å det var det många som gjorde kan jag säga.
 
Men först så är det jobb några timmar imorrn å sen till frissan.
Liiite kort om tid sen sist men för att få det att stämma tidsmässigt till min födelsedag så får det bli så.
Kunde väl skjutit på det nån vecka men kul att vara nyfixad när vi ska iväg.
Kommer bli en helt fantastisk kväll, våra vänner i PH's med bästaste Streaplers spelar nonstop 💖😀 
Oj, oj, oj...säger jag bara !!!

HA EN BRA KVÄLL !!!

 

 
 




Kommentarer

Populära inlägg