Ledig dag....

....har det varit idag å så även igår.
Hade föresatt mig att ge mig ut igår på en runda på morgonen men så blev det inte.
Jag kom inte ut helt enkelt...
Jag var trött efter de sista dagarna, har varit "låg" å mentalt trött men ändå rastlös på nåt sätt å då blir det så.
Blir jag tillräckligt trött fysiskt så orkar inte hjärnan med heller.
Å många tunga minnen dessa dagar oxå som påverkat....
Allt farande fram å tillbaka, all dansen under resan, intensivt jobb därefter så gick luften ur mig.
Solen behagade faktiskt visa sig så jag fick ett par timmar på altanen, så ljuvligt skönt !!!
Men 2 tim fick räcka, längesen jag solade sist så jag ville inte bränna mig.

Gjorde oss i ordning å åkte till klubben för terminsavslutning.
Tyvärr var det extremt lite folk, det brukar vara jättemycket folk men Kindbergs spelade i Gemla å konkurrerade med oss.
Men jag fick ihop min dansbingobricka iaf, tyvärr så hade jag ingen tur i dragningen men så är det.

Idag hade jag oxå föresatt mig att komma ut på en runda tidigt på morgonen då jag hade ett pass på gymmet kl 10 men det var halv storm å regn så det fick vara.
Kl 9.15 så kom en snöhagelskur när jag var på väg till gymmet, det är ju helt sinnessjukt detta väder..
Nu +4 å det är  ÅTTONDE MAJ !!! 😡
 
Hade ju bokat in mig på "styrkegympa" å när jag fick det förklarat för mig för 2 v sen så förstod jag att det var kanske lite äldre deltagare...
Hehe, det var jag å PRO........
Herreminjeåda tänkte jag när den ena efter den andra silverhåriga pantertanten (å nån herre) kom upp för trappan.
Har jag hamnat helt fel el???
Nej då, det var ett gäng hurtfriska 70+ å så jag å instruktören, vi var dom enda under 70 bast typ... 😀
Men när man ska jobba med kroppen som tyngd å ett gummiband + vikter så flödar svetten kan jag säga, PRO el inte.....
Lite segt i början, jag har ju som bekant liiiiiiiite svårt för saker som går för långsamt, så steppade hon upp tempot lite så timmen gick utan problem.
Tyvärr är det ju precis sån träning jag behöver just nu, få bättre rörlighet i ryggen å smidigare överhuvudtaget i både bål å underkropp.
Jag märker redan skillnad på det lilla jag gjort hittills i nacke, skuldror å minskad huvudvärk så det är bara bonus.

Nu ska jag på yoga imorrn igen, hennes pass var helt ok för 2 v sen för en sån som jag som har lite problem med tålamodet... 😉
Nu har dom erbjudande att man får 3 extra månader inkl 2 pt-pass om man bokar ett 12 mån abonnemang så jag funderar på att hoppa på det.
Jag MÅSTE för ryggens skull å så tappa några kilon oxå.

Gjorde ett par ärenden i stan å en hem å käka lite lunch.
Åt ju bara en lätt frukost så det smakade bra.
Sen skulle jag bara vila "en stund"...
Jag sov i TVÅ TIMMAR !!!!!!!!
TVÅ TIMMAR !!!!
Det är ju inte klokt, jag höll på å svimma när jag vaknade.
Å grym huvudvärk men det rättade till sig efter en stund.

Så allt jag hade tänkt göra under eftermiddagen hade jag sovit bort.
Men kroppen tyckte tydligen jag behövde det.....
Så det blev rivstart, satte en deg på ljusa tekakor, gjorde 2 matlådor med korvgryta å bulgur.
Sen gjorde jag en smet till köttfärsbiffar å stekte dom under tiden jag gräddade tekakorna.
Så nu har jag biffar igen att lägga i frysen, alltid bra att ha vid akutfall när man inte har nån annan matlåda.

Så jag får väl gå å lägga ner brödet å biffarna i frysen å hänga upp en maskin tvätt.

HA EN BRA KVÄLL !!!







 


 

Kommentarer

Populära inlägg