Supermodels...

En sån kväll det var......

Jättekul !!

Här kommer bilder..

En fantastisk 50 talsfrisyr, s k hövolm.


En 20 talsinspirerad brudfrisyr..


2 vackra gammaldags brudar. Klänningen tv är salongsägarens mammas konfirmationsklänning fr sent 50 tal, ev tidigt 60 tal. Klänningen th är äkta vintage, mycket gammal.


Det vackra släpet på långklänningen.


En ärtig 40 talspingla.. Såååå snyggt med klassisk makeup.



Tonåringen (t h..) o hennes klasskompis L blev stylade på plats under kvällen... Som små söta dockor blev dom :D



Innan sminkning på scen.. (hu vale säger jag..)



Å efter... :D


Jag blev lite besviken att hon inte gjorde mer med håret, nån kul "knorr" kunde det vart...
Fler bilder finns på min facebook...

Det fanns uppskuren melon, vindruvor, päron, choklad o annat godis.
Mineralvatten, cider, läsk att dricka till så det var trevligt.

Nu är man tillbaka i den oglamorösa vardagen, har startat upp tvätten för idag, sisådär 5-6 maskiner har jag att tvätta. Tur jag kan tvätta 2 åt gg där nere annars hade det tagit hela eftermiddagen o halva kvällen.

Tack vare revbenshelvetet blir det ingen dans jag hade sett fram emot imorrn, Drifters i Växjö. Även om smärtan börjar lätta, tror faktiskt min kära husdoktor tryckte nåt på rätt plats, jag känner mig inte lika "upphängd" som innan så är jag långt ifrån smärtfri.

Det lockar att gå ut på balkongen o sätta mig en stund men då måste jag storstäda där ute, sopa golvet o tvätta av möblerna o jag vet inte om jag ids det idag. Å andra sidan så är det svinkallt i vinden, var till affären o apoteket per cykel o det kylde friskt om öronen kan jag säga.

Ska nog återgå till broderandet emellan tvättstugebesöken, har inte sytt sen i tis kväll. Behövde en paus när rävhuve't var klart så nu känner jag att jag kan sätta mig igen. Nåt i magen behövs oxå, åt frukost tidigt med tonåringen idag, fick ju puffa upp hennes hår med lite mer spray ef nattens sömn.

HA EN SKÖN VÅRFREDAG!!

Kommentarer

  1. Den där klassiska brudfrisyren påminde om min egen, så I like! Och din nya hårfärg är verkligen fin.

    SvaraRadera
  2. Fina frisyrer allihop. Så roligt att få göras fin sådär!

    SvaraRadera
  3. Jättefina frisyrer!

    Ha en fin helg i alla fall!

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Snyggve. Nu måste jag kolla fejjan. =D

    SvaraRadera
  5. Så fint! Och så kul att få vara med på!

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig kväll, kul att se.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  7. MEN vad fint!! Vilken kul kväll det måste ha varit! Nu måste jag göra som P - kolla in facebook! *ler*

    Och du, vad skönt att smärtan är lite mindre 'smärtig'!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åh vad fina frisyrer! Som sagt lider m dig, krya på revbenet :) kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg