En sån helg......


....det blev...
Den innehöll det mesta kan man säga.....

Hade lång dag i fredags å vi hade en rätt tuff eftermiddag på jobbet, mycket folk å rätt stressigt ett tag.
Då var det skönt att komma hem å ha det mesta av fredagsmyset klart, bara sätta in i ugnen å värma.
Jag gjorde ostgratinerad, färsfylld aubergine å en rostad macka med phillyost på den.

Åkte till jobbet på lör morgonen å packade med allt, drog direkt efter jobbet till Ikea i Kalmar.
Kan säga att det var syyyynnerligen osmart å rent korkat att åka till Ikea en lör 1a juli när det regnar....
No more comments..... 😕
Men det blev iaf 2 nya kuddar, ett duschdraperi, ett skohorn å 2 st murgröna som jag köpte för att ha här i Småland.
Hela 33 kr blev kvar på presentkortet jag hade å sen åt jag middag oxå när jag ändå var där.
 
Så jag var hemma i stan vid 17.45 ungf, stannade en stund hos mina föräldrar men sen åkte jag hem till mitt å där gick luften ur mig...
Aja, efter nattens vila å en dusch så satte jag igång med storstädningen.
Det som varit barnens rum totalsanerades på damm + fönstertvätt, badrummet helsanerades, hängde upp nya duschdraperiet.
Köksfönstret tvättades å bytte gardinen.

Vid 10.30 hörde jag sirener men då man hör sirener 2-3 ggr per dag denna årstiden så reagerar man inte sådär direkt på det.
Efter tag så kunde jag känna en lätt doft av brandrök då jag hade balkongdörren öppen.
Då fick jag se på fb att restaurang Wilmas brann...... 😔
Ännu en gammal byggnad i Borgholm som slukats av lågorna....
Så många ställen som brunnit genom årens lopp, gamla byggnader av trä brinner som fnöske.
Snart finns inget av det gamla kvar..
Det var aldrig öppna lågor, bara en massa rök.
Till slut fick dom börja riva för att få branden under kontroll för att rädda intillliggande byggnad som låg vägg i vägg i stort sett, ett möbelsnickeri å inredningsbutik.

Kl 11.45 ungefär.....
 Kl 21.30.......

Det har varit verksamhet där sen iaf på 60 talet, kanske ännu längre...
Min mamma jobbade där ibland, en man bedrev dels rumsuthyrning men oxå catering.
Mamma jobbade både i köket å serverade på bröllop, begravningar å födelsedagar runt om på ön.
Man kunde även ha festen där om jag inte minns fel så även där har jag varit köket å snott runt 😊

Men sen har ju min amerikanske granne kommit, äntligen... 😊
4 år sen vi sågs sist så det var skoj.
Jag bjöd in dom på middag så det var 1a gg jag träffade hans fru, så rar å söt hon oxå.
Så det ska bli skoj att kunna umgås lite med dom när vi kommer hem nästa helg för en dryg veckas semester.

Drog igång sista städningen igår morse så nu är allt sanerat från damm.
Men jag orkade inte torka kakel i köket el skåpluckorna men det går säkert bra ändå.
Å mitt i frukosten så slocknade lyset....
Hela jävla ön blev svart !!!
Å delar av norra Kalmar oxå...
En dryg timme var elen borta men sen kom det ju tillbaka.
Vet ni hur beroende man är av el???
Jaha, dammsugaren funkade ju inte....
Men då åker jag till affären å pantar... 😊
Öööööh....nä just det... 😔
Men då kan jag cykla ner på stan å köpa förlängningssladd... 😊
Ööööh....nä, just det.... 😔
Så det enda som inte var beroende av el så var det dammtrasan....
......suck...

Men jag åkte hemåt igår eftermiddag, var hemma 17.05.
Packade in maten, kollade posten, åkte in till Växjö för Allsång i Linnéparken.
För som huvudgäst var det Olle från LS 😊
Så längesen jag var på dom men roligt att se honom igen.
Å visst har han rösten än, den är nåt speciellt även om den idag är lite sliten. 




Vi fick en liten regnskur men det gick över snabbt.
Men vädret är ju helt f**ked up.....suck....
Idag har det varit regn av å till, fint väder när jag kom hem.
Så jag satte mig i solstolen en för att få lite vila, hann inte sitta en minut ens innan regndroppar föll.
Så det var bara att gå in igen....
Å nyss lät det som en flygplan gick över huset men det kom ett monsunregn utan dess like på nolltid !!!
Å Tor har varit lite sur för han levde rövare över himlavalvet en stund men det var långt här ifrån.
Å ikväll har jag bakat 12 st ljuvligt doftande Skärgårdskakor som ligger på bänken å svalnar just nu.
Får väl plocka ner dom innan jag lägger mig.

Å som extra krydda idag kände jag att det började sticka i överläppen imorse..
Ååååh. jo då.......ett utbrott av rabies.... 😡
Det är själva f**n alltså.......
Gick till apoteket för att se om jag hade fler uttag på min medicin men se, det hade jag ju inte.
Som tur är hade jag en förp hemma så jag bombade skiten med antivirusmedicin direkt jag kom hem å ringde vc.
Men inbilla er inte att man kan få en sån enkel sak utskrivet bara så där...
Utan nu fick jag en teletid imorrn med en läkare så jag kan få det utskrivet (förhoppningsvis...).
För jag tycker det är så j-a onödigt att betala 150 spänn för att gå å visa upp blåsorna för en läkare när jag haft det i snart 20 år..
Finns säkert nån  som är värre sjuk än mig som behöver den tiden bättre...

Men nu tar jag kväller......

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg