Välkommen kära höst.....





September har gjort sitt inträde.....
Älskar denna årstiden, som bilden ovan säger:
Tjocktröja, boots, varm choklad, hög klar luft, ja, allt man kan räkna in.
Äppelskörd, smarriga äppelkakor-pajer å allt annat gott man kan göra.
Tyvärr verkar just äppelskörden bli dålig i år så man får njuta desto mer av det som finns.
Hösten är vilsam efter sommaren då allt är så uppstressat, allt ska hinnas med...
Sola-bada-grilla-konserter-vårdarelationer-sommarträna-å-alltannat..... 
Hösten är mer tillåtande, att mysa in sig hemma å bara vara.......

Ser fram emot resan om 2 veckor, då sitter vi vid denna tiden förhoppningsvis på en uteservering i Sopot å det är en skön kväll. 
Hoppas innerligt det blir samma gudomliga väder som i Kolobrzeg för 2 år sen, det var rent magiskt.
Bo på hotell, äta hotellfrukost, strosa runt å bara njuta av tillvaron å varandra 💗
Sopot

Blir en del dans framöver oxå i närområdet.
För 1a gången någonsin ska jag INTE åka på Skördefesten hemma på Öland.
Har varit på den i alla år å den är fantastisk, men jag kan inte ta ledigt så mycket.
Nu går det bort tid när vi åker till Polen så det får räcka med det i september.
Å så är det ju lite så, att det är samma år efter år, jag vet exakt vad som är i vilken lada på de ställen man brukar besöka. 
Men får den som ska åka kan jag rekommendera Eriksöre bygata på fre kvällen, den är helt fantastisk.
Men alla, precis ALLA är där å ta med ficklampa så ni hittar bilen om ni får parkera ute på en becksvart åker.

Sista oktober kommer Halloween som jag älskar.
Alla fantastiska orangea pumpor å lyktor lyser upp oktobermörkret.
En mysig fest i väntan på advent å jul..


November bjuder på vilsamt grått, att ladda inför advent å julens röda tillvaro.


Denna 1a höstdag har bjudit på ett fantastiskt väder, sol å varmt.
Synd att jag stått inne i 11 tim men så är det, man måste ju jobba...
Å som vanligt verkar det bli regn när jag blir ledig, jag som vill fortsätta å bli klar med storstädningen.

Nu får det bli lite käk, tv å sen sängen, så spännande är mina fredagskvällar.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg