Home sweet home....





Ja, nu är den stora eftersommarenstädningen gjord......
Nu kan jag-vi njuta av ett rent å fint hem lång tid framöver.
För mig är hemmet en plats att fylla på energin å vila i å det kan jag inte gör om det är allmänt stökigt å halvsunkigt.
Visst har jag fått gliringar genom åren för min städning, "finns viktigare saker, lite skit i hörnen är bara bra osv.." men det argumentet går icke hem hos mig.
Man ska hålla skiten ifrån sig så är det både trevligare å lättare att leva.
Med bra städgrejer så är det skitenkelt att städa, jag har hittat grejer som passar mig perfekt både redskap å medel å jag håller mig till det.
Å gör man en rejäl städning var 3e mån som jag gör vid varje säsongsbyte, då är det så enkelt att hålla efter det däremellan.
Nästa gång är det dags för advent, sanslöst hur fort tiden springer iväg....
Men det är upp till var å en men för mig är det så å det får folk finna sig i.

Detta är anledningen till min glädje att tvätta fönstren regelbundet..
Utsikten är oslagbar, här behövs inga gardiner , naturen räcker 💓

Nya kökslampan vi hängde upp häromdagen..



Det är de små detaljerna som gör det.....






Nu ligger mopp, trasor å badrumsmattorna i tvättmaskinen.
Har ganska mycket tvätt liggandes men tar det lör-sön-mån så vi får med allt även inför nästa veckas resa.
Otroligt skönt att inte behöva vara rädd för att tvätta, vi var ju torrlagda en månad förra året vid denna tiden.
Har inte kollat nivån i brunnen men med regn regelbundet under sommaren kan vi inte ligga lågt.
Men visst, man har blivit mer noga att inte spola iväg onödigt vatten till ingen nytta.
Det borde alla tänka på för övrigt.....

Om en dryg timme så börjar jag jobba så jag får se till att äta nåt.
Äter nog min matlåda hemma, åt bara en lätt frukost imorse innan jag började sista städningen. 

Till helgen blir det både jobb å dans på klubben.
Vi har öppen danskväll på lördag kväll så alla är välkomna, kl 20 så sparkar Casanova igång.
Vi ska jobba lite där men jag har bett om tidiga pass då jag inte vet hur länge jag orkar vara kvar.
Med lång dag imorrn å jobb till kl 15 på lör så är jag rätt mör i ben å rygg på lördagskvällen.
Men ska bli kul att vara lite social, får bli lite mer av den varan framöver.
Nu är jag ifatt med allt hemma, nu kan jag börja prioritera mig själv med träning å det sociala livet överhuvudtaget.

Här Casanova med Sten & Stanleys gamla "Dra dit pepparn växer".
Inspelad på Lundegård faktiskt för 5 år sen 😊

HA EN BRA DAG !!!















Kommentarer

  1. Hej du - håller såååååå med dig om städning. Jag KAN inte njuta av mitt hem när det är stökigt och smutsigt. Och vilken fantastisk utsikt ni har!! Ojojoj!

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg