Söndag.....





..........har det blivit....
Ännu en vecka har passerat....
En synnerligen blöt vecka måste jag säga, det har regnat rikligt vilket iofs är bra på så vis men jag vill ha sol, klar luft, vackra höstfärger nu å inte novembergrått.
Det kommer tids nog å är vilsamt i sig men det är lite för tidigt än för det.
Ska gå ut å kolla vår regnmätare jag köpte i måndags, se hur mycket som har regnat i veckan.
Bara för skojs skull.....
Men se på tusan, det är faktiskt sol NU, kan hoppas det håller i sig hela dagen för imorrn är det åter regnväder på gång enl väderbruden på Nyhetsmorgon.

I fredags hade vi fullt upp som vanligt, trodde vi skulle få det "lugnt" då den stora årliga matmarknaden drog igång på Stortorget.
Vi hade högt tryck från 15.30 till vi stängde i stort sett.
Lägg till ett gäng motorcyklister som körde fram å tillbaka på parkeringen på Maxi, vet inte om det var nån samling av nå slag.
Försöka överrösta motorcyklar när man pratar med kunderna alltså....
Jag var totalt slut i hjärnan när jag kom hem, som äppelmos i skallen kändes det som.
Vi åt våra egna kräftor, hade rostat bröd till osv men jag vet inte....
Tycker det är kraftigt överskattat, alldeles för mycket "pill" för så lite mat i mitt tycke.
Å jag tycker havskräftor är betydligt godare å räkor oxå för den delen.

Igår hade vi mycket "spring" till runt 1, sen dog det ut så vi kunde stänga i rätt tid.
Hade förberett mycket så det gick hyfsat snabbt att få ihop det.
Men då hade det börjar regna ordentligt så jag åkte direkt hem så det blev inget besök på Matmarknaden i år 😞

Men det var bara hem, vila en stund, äta lite, duscha å så iväg till dansklubben.
Vi hade ju öppen danskväll igår, årets dansband Casanovas stod på scen.
Det kom ca 150 pers å det var väl hyfsat med tanke på att enda reklamen var via fb.
Men hade gärna sett fler men då kostar oxå annonseringen i press å liknande så det är inte lätt att få ihop det.
Jag har alltid varit "sådär" förtjust i Casanovas medans andra höjt dom till skyarna i flera år.
Men igår var dom bra, ett tag hade dom många konstiga arrangemang av låtar, ryckigt tempo osv å det går INTE hem hos mig medans andra gillar det.
Å smaken är som det heter delad.....
Men satan-i-gatan vilket tempo dom höll....
Dom säger att Wahlströms spelar snabbt å Blender drar på rätt ordentligt men Casanovas tar nog priset...
Frontman är ju Henrik Sethsson, han som spottar ur sig Melodifestivalhits på löpande band emellanåt.


Själv stod jag i kiosken en del av kvällen med det blev en del dans iaf.
Fick återse 2 riktigt gamla dansvänner, det var riktigt skoj å många minnen poppade upp 😀

Å då tänker man ju att man ska ha sovmorgon när det är söndag.....
BAH.....säger jag bara...
Det tyckte inte kroppen utan vaknade runt halv 7 å sen dess har jag varit vaken.
Men tvätt nr 2 snurrar i tvättmaskinen iaf.
Hoppas kunna tvätta lakanen å hänga ut dom oxå om solen behagar stanna.
Annars blir det bara lite småplock här hemma å V I L A....
Middag blir torsk med äggsås, kokt potatis å broccoli.

Vet inte än om jag ska jobba nåt imorrn, isf blir det bara ett par timmar.
Ska till kiropraktorn 10.45 å sen är jag rätt död typ resten av dagen. 
Ett par små inköp till kommande weekendresa måste jag oxå göra.
Börja plocka i kläder jag ska ha med mig, kollade på väderprognosen för Gdansk till helgen men det var "sådär".
Som det heter "växlande molnighet med nån regndroppe" gick att utläsa.
Men ska kolla dag för dag fram till torsdag men det får bli allt från shorts å linne, klänning (en tunnare, en tjockare) till jeans, tjocktröja å allvädersjacka.
Nu ska vi inte ha bilen denna gången så jag får packa annorlunda så jag slipper bära på grejer utan kan dra allt på hjul.

Tis ska jag till frissan, blir liiiiiite kort om tid sen sist men kul att vara fin när man ska iväg.
Behåller det här långkorta jag har, trivs bra med det som omväxling.
Är sugen på nåt sånt här, en s k ombre
(ombre betyder skugga på franska har jag lärt mig idag)

Å så är det en hel del dans framöver 😊
Om 13 dagar spinner vi loss till bästa Wahlströms i Kvarnhagskällan,( kallas Växjö nya Folkets Park i väntan på nåt mer varaktigt)
Även klubben, Jivers, som vi är medlemmar i arrangerar fler danser i höst.
Nåt måste göras för att inte dansen i Växjö ska dö ut när dom nu rev Folkets park vilket var helt vansinnigt 😡

Men nu är det dags att hänga lite tvätt igen.....
 Bästa Wahlströms 😍
 

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg