Söndag.......


........kväll har det blivit....
Å denna 1a septembersöndag har bjudit på ett fantastiskt väder ända till sen eftermiddag.
Då mulnade det på, blev lite råkallt, kändes som att regnet hängde i luften.
Men faktiskt så blev det inget regn, det klarnade upp en stund men ikväll kom en lätt skur.

Nu är alla fönster tvättade på utsidan å bara 4 fönster kvar + altandörrarna invändigt.
Har bytt gardinerna i 2 rum.
Stora soffmattan har varit ute å blivit piskad å fått frisk luft i sig så nu kan det regna bäst det vill, jag har gjort det som man behöver vara ute för att göra.
Kunde säkert tagit de sista fönstren invändigt men armen protesterade högljutt så jag fick lägga ner för idag, det gick inte.
Å sambon hängde upp en ny kökslampa, vi har haft den nåt år men inte blivit av att sätta upp den.

Igår kväll så fick han för sig att åka ut i en kanot på sjön å sätta 6 kräftburar.
Bara strax utanför tomtgränsen, vi har ju fiskerättighet i sjön.
Dom vittjades imorse å se på tusan, några hade krupit in där.
Men 2 burar var tomma så så stor mängd var det inte men imorrn ska jag koka kräftor.
Dom e luriga de små rackarna, han kunde se att dom dragit ut betet från utsidan å smaskat i sig det....
Bäst är fiskhuvuden som inte går att dra ut genom maskorna utan dom måste krypa in för att få tag i det.

Imorrn blir det lite jobb, hoppas jag är klar vid 11 tiden.
Sen åka till sjukhuset för att duscha, föna håret å fixa till mig för att åka till fotografen å ta körkortsbild.
Ska ju dras med kortet i 10 år om inget inträffar så jag får ju anstränga mig lite.
Tur jag kan duscha på sjukhuset så jag slipper åka hem bara för det å så in igen isf..
Fick papper om nytt körkort i slutet av juli så jag MÅSTE få iväg det så jag får nytt innan det gamla går ut.
26e sept är det 32 år sen jag tog körkort....

En inköpsrunda på Kicks blir det, har kuponger som går ut på tisdag, växla zloty på Forex.
Kolla på gummistövlar , äger inga å här ute på bonnvischan behöver man åtminstone äga ett par....
I övrigt har jag shoppingstopp, inte av ekonomiska el miljöskäl utan för jag har så mycket kläder som jag inte hinner använda....
Men jag får nog bita i det sura äpplet om ett par jeans, tycker aldrig man har jeans som passar...... 😔
Återkommer med ev shoppinginköp imorrn.....
HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg