Projekt.....





....säsongbyte i garderoben är avklarad.
Har varit i stan ett snabbt ärende tidig förmiddag men jag åkte hem igen, kan inte fördriva nästan 4 tim i väntan på att börja jobba när jag bara har 1.5 mil hem.
Har hängt undan sommarklänningar, lagt undan sommarshorts å sommarkjolar.
Har en klänning av tunnare modell kvar, kan ju bli nån dag med värme än men de utpräglade sommarklänningarna är undanhängda nu.
Även den shorts jag har ibland på dans under vintern får vara kvar, det löser man med mjukisbyxor utanpå till från dansen
Har slängt ett par mjukisbyxor, dom var så noppiga å fula så jag sparar inte längre på dom. 
Jag har blivit betydligt bättre på att slänga å rensa ut än jag var förut men nu har jag ju ekonomi att köpa nåt om jag verkligen behöver det.
Å det behöver jag INTE.....
Bra för plånboken men ack så tråkigt även om jag just nu är rätt trött på att gå i affärer. 
Alltid kul när man hittar nå snyggt som man kan övertala sig själv att man verkligen behöver 😉

Har en supergosig kofta här, en poncho å en annan stickad tröja.
De andra ligger hemma i lägenheten så de får jag ta med vid nästa tur dit hem.
Börjar bli dags för att byta väska oxå, jag har ju väskor med tygstruktur till  jobbet som jag kan tvätta med jämna mellanrum för doften sätter sig ju i dom när jag är på jobbet.
Har haft en beigefärgad nu men har en gråsvart som det börjar bli dags att plocka fram.
Har ju en annan, bättre väska när jag åker iväg på annat.

På väg till jobbet igår så hamnade jag bakom en traktor....
Såg den redan när jag skulle svänga ut från vår utfart, vi svänger ju ut direkt på länsväg 27 när vi kör ut från hemmet.
Jag såg honom en bit bort men bara för att de kom 3 bilar norrifrån så kunde jag inte smita ut innan å när dom passerat så var det för nära för att jag skulle hinna.
Vägen är väl som en vanlig landsväg men den är kurvig, är svårt att köra om då det ant är kurva åt ena eller andra hållet.
Dessutom var det vid 8 tiden på morgonen då det är rätt intensiv trafik när folk ska iväg till jobb å annat.
Han totalblockerade vägen i EN Å EN HALV MIL !!!!
Det finns flera ställen där han kunde kört åt sidan å släppt förbi bilarna men han var helt obekymrad om det.
Bönderna har oxå rätt att vara på vägen men när situationen är sådan så får även dom samarbeta.
Är det en kort sträcka som det ofta är hemma på Öland så är det helt ok men det är INTE OK att blockera vägen i 1.5 mil !!

Å så idiotjävlar till bilister som bara MÅSTE köra om....
Som hetsar sig fram 1-2 bilar i taget för att komma förbi, som får slänga sig in mellan 2 bilar för att inte frontalkrocka med mötande.
Det var såna idiotomkörningar så man baxnar !!! 😡
JÄVLA IDIOTER, dom har ju ADIH diagnos allihop inkl bonnen som inte släppte förbi bilarna.
Det hade inte kostat honom mer än nån minut istället för att skapa sån irritation.
Vad är då ADIH diagnos tänker ni??
Allmänt Dum I Huve´t...... står den diagnosen för.... 😠

Nu ska jag stryka en massa tvätt, skulle varit gjort innan vi åkte men jag orkade helt enkelt inte.
Sen blir det lite jobb i eftermiddag till stängning.
Imorrn är det lång heldag igen å så är det lördag sen.
Å då blir det dans till världens bästa Wahlströms 😁
I den lokalen som går under "Växjö nya Folkets park" i väntan på nåt bättre., Kvarnhagskällan

Å den 4 dec så åker pinglan B å jag till Köpenhamn för lite julshopping å mys på julmarknaden på Tivoli.
Jag var där när italienskan var sådär en 5-6 år med henne å syrran å sen dess har jag inte besökt den.
M a o sådär en 20 år sen.......hua.....
Vi var ju tvungna å ta en måndag när vi bägge är lediga så det blev den dagen om ingen blir sjuk el annat inträffar.
Sambon är av nån outgrundliga anledning heeeeeeeeelt ointresserad av det 😉
Men vi åker tåg över dagen bara så vi är hemma på kvällen igen.

Men nu får jag sätta i strykjärnet å börja stryka......





HA EN BRA DAG !!!!


Kommentarer

Populära inlägg