Efter regn....

Fontänen i Ingelstad
Inte förrän jag laddade upp bilden i datorn såg jag "regnbågen" i vattendropparna 😊

........kommer solsken sägs det å det stämde verkligen igår.
Solen bröt igenom under förmiddagen å den behagade stanna hela dagen.
Men gudars skymning vad det stormade igår, det var mycket friska vindar kan jag säga.
Gick en sväng in till affären i Ingelstad, det var då jag tog kortet ovan å så hem hem igen.
Fick ta av mig den tunna hoodjackan jag hade på mig efter nån kilometer å gick i bara tshirt resten av vägen.
En septembersöndag när den är som bäst !!

Upp tidigt idag å iväg till jobbet men det blev bara 2.5 tim, sen byta om å iväg till kiropraktorn.
Jodå, det var rätt hyfsat, han fick loss lite låsningar.
Men trots det så kände jag mig lätt överkörd när jag gick därifrån men ändå "lätt" i kroppen.
Sen skulle jag på shoppingtur.....
Å den gick åt h-e..... 😞
När man verkligen behöver få tag på saker, då finns det inte.....bah....

In på HM å skulle ha lowcut sockor, insåg i lör kväll att jag behöver svarta såna i mina buggskor.
Fanns alla storlekar i vitt å alla storlekar i svart UTOM min storlek....
Well.....in på Åhléns å skulle köpa strumpbyxor för de jag köpt där var suveränt bra.
Men den färgen å denier jag ville ha fanns i alla storlekar UTOM min storlek....
Sen skulle jag in på Kicks å kolla foundation å läppstift från Smashbox.
För det 1a hade dom flyttat, hela vägen ner till slutet av Storgatan å när jag väl var där så fanns inget av det.

På väg tillbaka till bilen slank jag in på Lindex för att kolla på strumpbyxor.
Å efter mycket letande så hittade jag faktiskt ett par.
Jag vill ha semishiny, varken matta el högglansiga utan semishiny.
Högglansiga blir för glossiga i vardagen å matta är så tråkigt tantaktigt (såna mamma har..) men semishiny är perfekt.
Det villar bort små skavanker, ev ärr å celluliter men är inte "för mycket" i vardagen.
Å så är det då färgen.....
Väljer man för ljusa ser benen pudriga ut å det ser väääldigt konstigt ut tycker jag så jag hoppas jag valde rätt denna gången.
Sen tröttnade jag å åkte hem.... 😞

Väl hemma så kände jag rätt pigg, fick en dryg timme med sambon innan han åkte å jobbade.
Men strax innan han åkte så slog den enorma tröttheten till efter behandlingen. 
Tror jag somnade innan han hann åka å sov till halv 3, typ 45-50 min.
Har vilat resten av eftermiddagen men nu får jag nog ta å fixa lite käk å matlåda tills imorrn.
Prova jeans (enkelt uttryckt: de 2 par som passade i juni.....) å plocka fram lite andra kläder.
Börja sortera vad jag ska ha med mig osv..

Imorrn byter jag om direkt efter jobbet å sen till frissan.
Sen får jag hoppas att shoppingen blir bättre på GS, hinner nog inte det mellan jobb å frissatid utan får åka tillbaka när jag är klar där.
En tur till apoteket å köpa ansiktsvatten får det oxå bli. 
I Polen kostar kosmetika ungf lika mycket som här, kan skilja nån tia bara på en mascara.
Pratade med en på Kicks om det å hon sa att det förmodligen beror på att nästan all kosmetika importeras dit.
Ska kolla parfymer på färjan i taxfree men sådär superbilligt brukar det inte vara.

16 år idag sen World Trade Center attackerades.
14 år idag sen Anna Lindh dog efter knivattacken på NK.
Märkligt hur man kommer ihåg vad man gjorde vid såna tillfällen.
Vid WTC attacken hade jag å dåv exmaken precis bokat vår resa till USA, bara 4 veckor tidigare.
Men vi åkte iaf å det gick bra.
Högre säkerhet än då är nog svårt att få.
När Göran Persson på morgonen på presskonferensen kl 7 meddelade med mycket pressad röst att Anna Lindh avlidit av de skador hon fick, då låg jag i soffan med en sjuhelvetes halsfluss å 39C feber å tittade på det.
Hon kunde gjort mycket för Sverige, hon var så "vanlig" bland alla kostymnissar å höjdare bland utrikespolitikerna.

Orkanen Irma har slagit till i Florida, mina släktingar bor i Naples där det förväntades slå till hårt.
Dom hade vägrat att lämna hemmet men dom har ridit ut Irma utan större skador.
Ingen översvämning, en del trädskador men dom är ok.
Om dom dom har el vet jag inte men dom är "safe" iaf å tur är det.
Har tänkt på dom sista dagarna å skönt att veta dom klarat det.
Dom bor en bit in på land, inte precis vid kustlinjen, kanske därför de klarat sig från översvämning.

Men nu är det dag för lite käk.....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

  1. Visst är det retligt det där med shopping! Man tänker att nu - nu tar jag och går dessa ärenden och handlar, men sedan så... Trevligt med besök hos frisören dock! Och hoppas att ni får en finfin resa!

    Ja 11/9.. datum man kommer ihåg precis vad man gjorde. Jag var hos en TV-reparatör (jag hade lämnat in vår TV till reparation) och stod och tittade på de andra skärmarna i den lilla butiken när inslaget om flygplanen rullade om och om igen. Jag tänkte då "undrar vilken ny film detta är?" tills det sekunden senare slog mig att detta hände NU... Det var fruktansvärt och surrealistiskt. När Anna Lindh gick bort fick jag nyheten i ett mail från S-styrelse - jag var på jobbet och bröt ihop. Vi hade hoppats hela natten...

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg