Jag.....


........ är tacksam att det inte är ikväll vi åker med utlovad stormstyrka på sö.Östersjön.....
Hoppas det har lugnat sig till imorrn kväll, både Stena Line å TT-Line har ställt in planerade turer ikväll.
Vi har haft mycket regn idag men inte direkt nån blåst men igår kom nån form av tornado å drog fram.
Tv´n började flippa å sen hörde jag ett dån som bara ökade i styrka.
På nolltid kom ett slagregn utan dess like å stormbyar så jag trodde träden skulle lyfta utanför....
Pågick i ungefär 30 min, sen lugnade det sig nästan lika fort som det dök upp.

Mina släktingar i Naples, FL har ingen el men dom hoppades få det idag el imorrn.
Deras granne hade fått tillbaka igår så jag hoppas dom kan få hjälp där om dom behöver.
Det beachområdet vi var å badade i och som dom tillhör, Pelican Bay, ser ut som en gigantiskt plockepinn vad jag förstår efter Irmas framfart.
Det är via hennes svärdotter jag får info just nu på fb.
Har dom ingen el så är det ingen större idé att mejla heller.

Packade kläder igår å det är inte så svårt.
Det är värre att komprimera dusch å makeupprodukterna....
I vanliga fall så har jag det i en separat väska när jag åker nånstans men jag kan inte bära på nåt nån längre sträcka för nacke-axlar-armbågar, vi har ju inte nån bil denna gången.
Så jag måste få ner det i stora väskan som går på hjul men jag har en känsla av att jag får nalla lite plats av sambon i hans väska 😉
Reskläder blir bekväma kläder, såna man även kan ha till frukosten innan man gör sig i ordning.

Men inte fick jag tag på några lowcut sockar jag ville ha igår på GS.
Likadant där, fanns alla storlekar i svart UTOM min....
Men då kan man tycka:
Men vad faan, det är väl bara å köpa ett par svarta lowcut?? 
Jo, det kan man tycka......
Men nu är det så att de jag söker har en silikonkant på insidan av hälen som förhindrar att dom kasar av å hamnar under foten så vanliga såna gör.
Jag var galen på sockorna, dom är ju suveräna men detta att dom kasar in under foten var 5e steg man tar blir man ju knas på.
Påtalade detta för en expedit inne på HM en gång, det var då hon visade mig dessa.
Å sen dess sitter dom kvar på foten !!
Ett i-landsproblem men iaf.....

Var ju hos frissan igår, den salongen är ju suverän...
Ryggmassage under tiden man får håret shamponerat , blev bjuden på en dadelboll under tiden.
Supergod var den, en liten energikick, man blir ju lite slö när man sitter länge.
Jag blev shamponerad i 2-3 omgångar, jag höll på å somna av det.
Blir ju så avslappnad när skalpen masseras duttas å plockas med håret.
Blev nöjd med färgen, tror det blir lite bättre när jag får tvätta det 3-4 ggr.
Men stajla kan dom icke.......det kan inge frissa som jag vill ha det.
Så det blev bara en bild bakifrån...
När det blir lite längd på håret så kommer lockarna fram 😊


En kopp varm choklad å en ostmacka fick det blir när jag kom hem från jobbet.
En lång, ruggig dag på jobbet så det var gott..
Nu ska jag hänga en maskin tvätt å sen blir det nog sängen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg