Söndag......





......... morgon har det blivit.....
Å nu går vi in i septembers sista vecka, nästa sön är det 1a okt.
Jösses mann, va tiiin går......som vi säger på öländska.

Hade en galen dag på jobbet igår, ICA firade ju 100 år å bjöd på tårta å kaffe.
Å jag tror ta mig faan svenska folket går bananas när det är gratis....
Redan vid 9.30 var parkeringen full å 10.30 var det knökfullt på Maxi´s parkering.
Det brukar det bli runt 12-12.30 en vanlig lördag, inte ens då kanske...
Inne på maxi var det KAOS sa de kunder som kom till oss, en hade väntat i 10 min på att få en scanner.
En del hade stått EN TIMME i kö i kassorna...
Har läst andra inlägg via fb å AB om samma sak, folk är som gamar över gratis tårta å billigt kaffe.
Gnällt över för små tårtbitar, det är ju helt sinnessjukt  😡
Jag handlade det lilla jag behövde innan jag började kl 8 så jag skulle slippa ge mig in i kaoset som jag misstänkte skulle bli.
Å så var det VÄV-mässa i stan som säkert lockade folk utifrån å när dom ändå var här så passade dom på att besöka GS.

Hem direkt efter jobbet, in i duschen efter bara några minuter.
Slogs än en gång av lyckan å förmånen att ha rinnande vatten.
Att kunna duscha, att kunna shamponera håret 2 ggr, kunna slänga in jobbkläderna i tvättmaskinen å starta den å efter middagen kunna trycka igång diskmaskinen.
Det är nåt att vara tacksam för, en riktig lyx......
Förra året vid denna tiden var vi ju torrlagda i en månad då brunnen sinade, det vill jag inte ha tillbaka igen kan jag säga.
Åh en sån kväll det blev till världens bästa Wahlströms igår 💖
Så många minnen, så mycket glädje jag haft till dom.
Så många känslor till alla deras låtar, det är helt galet alltså...
Sprang på min kära danskompis H från Färjestaden igår, vi har ju åkt på sååå många danser tillsammans innan.
Nu har vi inte så mycket kontakt, jag har ju flyttat å han har bytt jobb å är ute å jobbar  flera veckor i sträck ibland.
Men det vete faan om vi inte har telepatisk förmåga, jag tänkte senast i veckan på honom att jag skulle ringa honom.
Å han hade tänkt detsamma å så springer man på varann några dagar senare...
Jag vet inte huuur många ggr detta har inträffat under åren??

Vi pratade under dansen å i pausen, jag undrar hur många ggr vi åkte ihop på Wahlströms??
Dom var ju oooooomåttligt populära i dessa trakter, vi åkte i snitt en gg i månaden, ibland 2.
Nån gång hände det att det tog 3 mån men det var längsta uppehåll när dom spelade på heltid.
Det var Kalmar, Oskarshamn, Eringsboda, Växjö.
Mörrum å Kärrasand på sommaren.
Nån gång drog vi ände upp till S.Vi utanför Vimmerby för att dansa till dom, även ner till Lönsboda, n.Skåne.

Om en resa per motorcykel i slutet av maj -08 från Vissefjärda till Linköping, tog in på Scandic väst.
Stadsbuss till Kupolen på Dansfest å ute i Rotundan spelade Wahlströms 😊
Trångtrångtrångt, hetthetthett men så sanslöst, galet roligt.
Resan hem dagen efter via Motala längs Vättern ner till Jönköping, över Småland hem i det ljuvligaste majväder ni kan tänka er.
En fantastisk resa när Sverige är som vackrast.
Allt tack vare Wahlströms 💗

Jag undrar hur många timmar jag snurrat på dansgolvet till dom??
Igår fick vi ge oss vid 00.20, både sambon å jag hade ju jobbat, han började ju 6 å gick upp 4.30 så han var lagom mör men om inte förr så träffar jag-vi dom 9e dec då dom spelar på klubben.
Så gott att få krama om Daniel å Anders som är kvar av ursprungsbandet 😄 
Å Daniels ljuva stämma i balladerna å Anders rykande rock i paradnumren "Aint gonna do it", "Sick ´n´tired", det är svårslaget 😊

Fick ett frågetecken om att dansa i shorts??
Har man en gång använt shorts på dans vill man aldrig gå tillbaka till nå annat.
Du har full rörelsefrihet att ta ut "svängarna", att parera ett snedsteg, du blir inte lika svettklibbig som med jeans.
Man löser det vintertid med mjukisbyxor utanpå.
En kort kjol alt tunika funkar oxå men shorts är absolut bäst !!

Denna dag blir det V I L O D A G....
Tvätten tvättar sig självt, att hänga upp det kräver inte så mycket energi.
I afton blir det bio 👀
Längesen vi var på bio men ikväll ska vi se "Borg".
Jag var ingen Borg-fantast , för oss var det Stenmark som gällde men ska bli kul att se filmen iaf.
Sambon å jag diskuterade det när filmen skulle spelas in, hur det var i Polen på 70 talet, vem av dom som hade intresse för??
Å det var Borg som gällde i Polen, Stenmark visste man typ knappt vem han var då tennis är en mycket stor sport där men inte slalom.
Även speedway å cykel är stora sporter i Polen.

Men nu ska en maskin tvätt hängas upp å sen äta en ljuvlig söndagsfrukost 😘

Bjuder på en dansselfie 😊
Känns som flera år sen sist...

 Å så måste jag ju bjuda på Wahlströms.
Här Daniels stämma i "Varje natt"...


Å så Anders i "Aint gonna do it"...

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg