92.....

 

........ dagar av sommar 2021 är över..... Imorrn träder September in, September med sin klara friska luft, löven börjar skifta färg försiktigt men oxå ökänd för sina våldsamma stormar.

Vad blev då av sommaren 2021?? Tja, inte så mycket.... Jag långtidsarbetslös och sambon sjukskriven halva sommaren så några stora äventyr har det inte blivit. Nu hade ju jag praktik till 9e juli vilket var superroligt, det var tungt att lämna när man inte vet om man får återkomma. Som tjejen som jag jobbade med sa, det var tufft att börja om med att gå hemma när man precis kommit in i jobbet men så är det.

Men vi börjar väl med midsommar..... En tidvis blöt tillställning som så många gånger förut men vad gör det, vi hade synnerligen trevligt å festligt iaf 😊




3 veckor senare var det dags för pappas 90 årsdag. Kul att vi kunde fira honom, att han orkade med det. Det var otroligt varmt den veckan, riktigt Medelhavsvärme.





Sen fyllde JAG år 😄

En fantastisk kväll längst ner vid kanten av Kalmarsund på Robinson Crusoe 





Vi åkte hem till Småland några dagar för att återvända till ön 10 dagar senare. Då blev snålshow med Måns Möller och Özz Nujen på Strands gräsmatta, vi och ett helt gäng till stod på muren utanför avspärrningarna och såg-hörde precis lika bra 😄

En kväll fick vi en alldeles fantastisk regnbåge från min balkong 💗
 

Vi åkte norrut, upp till "Kroken" (Byxelkrok), en helt underbar dag !! 

Som att komma till Medelhavet där uppe 💗




 
I mitten av augusti så var det dags att gå till Knock Em Down för show med Al Pitcher, riktigt roligt att sett honom live😊
Han är inte redig nånstans alltså 😄 
 

 Så det var sommaren 2021...... Det vi tar med oss in i hösten är de helt fantastiska kvällarna nere vid hamnen i Borgholm, dessa rent magiska färger 💖💖💖


Det har varit ett helt fantastiskt väder idag, jag var i stan hos  sjukgymnasten idag på förmiddagen. jag har ju bytt, jag vill ha nya, friska ögon på en trasig kropp. Han var betydligt bättre på att förklara vad som är fel, jag fick ett gummiband, ska vara flitig i 4 veckor för återbesök i slutet av September. Är det inte bättre då får ortopeden göra nåt helt enkelt. Man kan gå in i axeln och rensa när man har inpigmentsyndrom, problemet är min smärtproblematik.

När man haft ont så länge som jag så utvecklar man störda smärtimpulser, det är smärtreceptorerna som går helt fucking bananas i hjärnan. Om en frisk person har EN motorväg till hjärnan för smärtan så har jag 10 riktiga "freeways" a la E6an, då drar på smärtreceptorerna för fullt när man får ökad smärta. Att då skapa smärta med en operation kan göra det än värre men samtidigt kan jag ju inte gå som jag gör nu, det funkar inte.

Jag vaknade med grym skallavärk, fick det hanterbart under tiden jag var i stan men från 13 till 18 så låg jag däckad på soffan. Lite migränliknande idag, dels spänningshuvudvärk, dels hormonellt tror jag då jag påbörjade en ny karta igår. Så jag har tyvärr inte kunnat njuta så mycket av det vackra vädret idag.

Men imorrn drar jag hem till ön för 2-3 dagar. Hjälpa pappa lite, mamma är på hemmet, träffa lill-loppan, se om det där hemma osv. Ska ju bli lika vackert väder hela veckan så det ska bli underbart att få andas Ölandsluft igen 💖

BYE, BYE SOMMAR 2021.....





 



Kommentarer

Populära inlägg