Fredag......

 

...... har det blivit, ännu en helg ligger framför oss. Planen var att dra till Emmaboda imorrn och Power End Of Summermeet, för äntligen ska den bli av !! Ingen bedömning och ingen matförsäljning men utställning och swapmeet (marknad). Längtan efter en riktig bilutställning är stor men prognosen verkar dyster för det, det är utlovat regn hela dagen så vi får se. Är det bara lite fuktigt då kan man åka men strilar regnet ner så får det vara, då är det inte kul att gå där.

Vi har fått 20 mm på 2 dygn så det är bra, det småregnar lite lätt nu. Nu är vädret i fas med sinnesstämningen, det är faktiskt lättare. Jag har haft 2 stökiga nätter så ledan och tröttheten är stor. Hade grymt ont i ryggen.-kroppen igår natt, hade svårt att sova, många uppvaknanden. Tog 2 Alvedon + 1 Ipren vid 11.30 igår, lyckades somna en timme, sen drog jag till stan för att få lite annan sinnesintryck. Unnade mig ett nytt nagellack, Isadora "Macchiato" som egolyx. Inatt har jag hostat som en tok, känns i halsen idag så även inatt var uppvaknandena flera. 

Min höststädning går framåt om än långsamt men nu är det är bara kök och hall kvar. Sommargardinerna får hänga över helgen men sen byter jag och gör höstmysigt i köket. Men det är mycket annat småplock att göra i köket så jag ska försöka ta lite under dagen-helgen men inspirationen är långt borta.  

Den allmänna tröttheten är enorm, ledan på den ständiga smärta , att bara gå hemma tar på psyket. Jag vill bara ha en meningsfull tillvaro.... Men som utarbetad medelålders kärring är man inte mycket värd på arbetsmarknaden.

Jag har knåpat ihop en matlista för kommande vecka iaf, hoppas det ger någon lite inspiration.

Fre- Pasta med kycklinggryta

Lör- Grillade grillspett med kryddig kulpotatis

Sön- Kålpudding med smörslungade morötter

Mån- Korv stroganoff med ris

Tis- Bruna bönor med isterband

Ons- Fish'n'chips

Tors- Soppa. 

Dessert: Am. pannkakor

HA EN BRA DAG !!

 

 

 



Kommentarer

Populära inlägg