Söndag.......

 

....... och en vecka av augusti har passerat. Det har oxå gått en vecka sen jag var här inne sist. Men det händer inte så mycket som är nåt att skriva om.

Vi åkte hem till Småland igen i tisdags, körde nercabbat hela vägen till strax innan Lessebo, där drog han på taket då regnet hängde i luften. Vi gick och käkade lunch, då kom regnet så det var tur att han drog på taket på bilen. Jag fick min 2e spruta covidvaccin, den kändes mer i muskeln än den första men annars var jag bara öm dagen efter.

Jag har ömsat skinn värre än en gammal pytonorm, stora sjok av hud har ramlat av mig. Jag har ingen skrubbcreme hemma men en duschboll av nät som funkar likadant får duga. Nu börjar det bli bättre men det har kliat och jag har smort in mig så jag hoppas jag ser slutet på det nu.

I fredags drog jag till skogs, plockade 4 L blåbär till men nu får det räcka, jag har inte plats för mer. Totalt 8 L är plockade men förra året vid denna tiden hade jag plockat 17 L. Bilden ovan är faktiskt inte arrangerad, det råkade bli så när jag la upp i en skål när jag förpackade det. Ni vet, när man känner sig lite udda i sällskapet..... 💗 Men gott med blåbär i frysen, att kunna få en ljummen blåbärspaj en grå tisdag i november 💗

Jag var något stel i baksidan av låren igår av blåbärsplockningen så jag var lite stelbent men vi tog cabben i det fina vädret och körde småvägar in till Växjö. Han körde ut till nåt som heter Bokhultet, ett naturreservat där jag inte varit tidigare så det var roligt att se nåt nytt. 

Imorrn återgår de allra flesta till sina jobb efter semestern, sambon tog ju 5 v semester så han har en vecka kvar. Men han börjar bli less på att gå hemma nu, han jobbade sista dagen 11e Maj pga handoperationen så det är 3 mån hemma nu. Imorrn återkommer min handläggare oxå så det är skönt att allt blir som vanligt igen. Jag är ett stort fan av vardagslivet, när allt rullar utan en massa irriterande  avbrott....

Det har regnat lite inatt, 8 mm men vi hade fått hela 35 mm när vi kom hem i tisdags så det var tacksamt. Vi får väl se vad som blir denna söndag men det händer nog inga större omvälvande saker....

HA EN BRA SÖNDAG !!


Kommentarer

Populära inlägg