Augusti..........

....... är här...... 💗

Denna ljuvliga månad när allt återgår till det vanliga, det är ftf varmt och skönt om man vill bada, när man kan börja skörda sensommarens rikedom i naturen. Tyvärr har jag inte plats att ta tillvara så mycket som jag skulle önska men det jag kan tar jag tillvara.

Vi hade en alldeles ljuvlig dag på norra Öland igår, uppe i Byxelkrok. Det är som att komma till Medelhavet när man kommer upp dit. Det blå havet, de vita stenarna, ljuset.... 💗 Det är 2 år sen vi var där uppe sist, förra året blev det aldrig av att åka dit. Norra Öland är MITT Öland, sö Öland är ju för den som är intresserad av fåglar och blommor men det är inte min grej. Mitt Öland är det karga, blåsiga, ogästvänliga nordväst sidan, nordöst är oxå bedövande vackert.

Vi köpte med kycklingbaguette a la Kaffestugan i Böda och åt dom på en bänk med utsikt över Kalmarsund. Det finns många matställen där uppe men oxå sanslöst mycket folk så vi valde att ta med lunch dit. Blå Jungfrun ute i sundet låg höljd i dis, hon försvann så småningom för att åter dyka upp lite senare.







Vi åkte nedcabbat hela dagen tills vi var på hemresa, då hade vi ett stort blåsvart moln över oss så han valde att fälla upp taket. Några minuter senare störtregnade det så det var perfekt timing 😊

Jag lagade mat åt oss och pappa, det har jag gjort sen vi kom hit och ska göra tills vi åker på tisdag. Det blev en fin kväll om än blåsig, vi gick en runda ner till hamnen innan vi åkte hem. 

Idag var ju planen att gå upp till det kungliga residenset Solliden för bilutställning. Men då vi läste hur krångliga restriktionerna var så avstod vi. Lite trist men jag kan inte bli så låst som vi hade blivit, jag måste kunna röra mig fritt för att sätta mig och vila när ryggen säger ifrån. Det är för invecklat för att förklara....

Idag är det 7 år sen sambon och jag dansade första gången 😊 Tänk så det kan bli av en kväll på en lövad loge 💖 Det var på Skälby Loge i Kalmar som vi dansade första gången till bästa Per-Håkans. Förra året åt vi ute men idag ska vi hämta mat och ta med hem så pappa får god restaurangmat oxå, han orkar inte gå ut och äta. 

HA EN BRA DAG !!



 


Kommentarer

Populära inlägg