En sån......



........ födelsedagshelg det varit :))
2 helt otroliga kvällar till bästa Streaplers !!!
I fre kväll spelade dom på Logen i Kalmar, drygt 400 pers var där.
En äldre publik än de 2 föregående åren då det varit väldigt blandat i åldrarna.
Lite småstökigt på dansgolvet som det blir när det är mycket folk å en äldre publik, dom har inte riktigt den finessen att inte krocka på dansgolvet.
Vi höll "nollan", dansade alltså preciiiis alla låtar inkl extranumret.

Under lördagen så skulle jag fira med familjen o kusinen..
Haha, jodå, det blev sådär....
Sonen jobbade o lill-loppan åkte på SPA-kryssning till Polen med en kompis familj.
Va fasen. inte åkte vi på några SPA-kryssningar till Polen när vi var 17 år ;)
Å det äldsta är ju i Tyskland......
Har man stora barn då när det blir så ?? :))
Å kusinen kom en snabbis då han skulle iväg på möte 45 min senare..
Jaja, det var trevligt ändå...

Fick en fasadflagga med ölandsvapnet på, en kronhjort.
Nu när jag har gått å blitt smålänning så måste jag ju ha en på huset.
Nu ska vi bara ha tag på en polsk fasadflagga också, helst med örnen på.
Svensk flagga i flaggstången, polsk å öländsk på huset :))
Ja, jäädrans vad dom ska titta på det internationella huset när dom kör förbi på vägen, vi vill dock inte ha "oväntat besök" i trädgården tack :))

Fick dag-nattkräm av syrran fr No 7 + fasadflaggan.
Pengar av mina föräldrar, tyvärr fanns inte tunikan kvar på Company i Borgholm som jag var sugen på.
Ett par jättefina örhängen av lill-loppan i en röd smällkaramell å en dikt hon skrivit.
Från en del hörs skratt, från andra gnäll...
Men såhär i julitid så passar alltid en smällkaramell :))

Jag undrar var hon fått sin verbala förmåga ifrån, både skriftlig o verbal??
Rita-teckna har hon ärvt från sin pappa o farfar då han hade högsta betyg i bild o slöjd o farfar har målat tavlor.
Men den verbala vet jag inte, jag kan faan inte få ihop en enda rad.....

Sen begav vi oss till Kärrasand, nääääästan på vägen hem, en liten omväg bara för ännu en kväll till bästa Streaplers.
Å precis som föregående kväll så blev vi knappast besvikna.
Dom är helt oslagbara !!!!
Dom har ett oerhört driv i sina bugglåtar, så jäkla skoj å få spinna loss till !!!
Hittade några andra klubbmedlemmar där så det blev en synnerligen trevlig afton.
Men såååååå mycket folk !!!
Mildars Mathilda säger jag bara.....puh...
Över 500 pers var det !!!
Å med det ett väldigt stökigt dansgolv å en mogen mogenpublik s a s..
Som en sa, det var många "kavajdansare" där..
Kärrasand är ju ett rätt foxtraditionellt ställe o när då buggfolk kommer dit så blir det oundvikligen krockar, armbågar o stök.

Om inte förståndet å plånboken hade sagt ifrån hade det blivit Mörrum ikväll, underbara Drifters med goa Erica spelar där ikväll.
Men jag kan säga att jag-vi är rätt slitna idag.
Jag sa inatt att den största ansträngingen idag skulle bli att hänga ut tvätten o plocka in den igen, det är ungf där nivån ligger idag :))
Den tvättar ju sig själv, tack å lov....

Men idag för 24 år sen så föddes äldsta dottern..
Så idag fyller hon hela 24 år så nu är jag exakt dubbelt så gammal som hon...
Hon är på tävlingar denna helgen så hon var på ryttarfest igår kväll å sämre sätt att fira in sin födelsedag kan man ju ha :))
Jag ska köpa nåt i veckan o skicka till henne, hon ville ha nån choklad, bok å lite annat.
Jag får ta en kväll på GS o se om jag kan hitta nåt.
Kan nog bli imorrn, inte bara Borgholm som har allsångskvällar i stan.
Även Växjö har det i Linnéparken å imorrn är det ingen mindre än Hasse Andersson som står på scen.
Å nästa mån är det Magnus Carlsson så då blir det nog ett besök om det inte hällregnar.
Så då stannar jag kvar ef jobbet, efter dusch o lite mathandling så är det inte så mycket tid över till kl  19.

Nån som vill ha lite tårta?? :))
Fick halva tårtan kvar sen igår, får väl gå in till grannarna med en bit lite senare..
Nu är man inte så sugen på tårta mer även om det blivit mindre i år än föregående år med 3 födelsedagar i familjen på 6 dagar..

Men nu ska jag tillbringa en stund på soffan med benen uppslängda högt tills nästa maskin tvätt är klar...
Den nyblivna 24 åringen <3

PUZZ Å KRAM Å FRIDENS LILJOR......

Kommentarer

  1. Grattis i efterskott på er.
    Vi hade oxå födelsedag här i fredags, sonen fyllde år o vi hade så trevligt.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg