Skitvädret...

.

...fortsätter....
Hårda vindkulingar blandat med en å annan regnskur o solglimt mellan varven..
Hade så gärna gett mig ut i blåbärsriset igen men inte så kul att få en skopa hällregn i nacken hux flux..
Å vad ska man då hitta på utöver att slöglo på tv´n??
Jo, baka :))
Bakade en blåbärskaka o bullar fyllda men vaniljkräm å färska blåbär igår kväll.
Idag var jag sugen på att baka valnötsbröd så jag åkte till affären för att inhandla det nödvändiga för detta ändamål bl a valnötter..
Tsssssss........ då fanns inga valnötter i affären så det får bli valnötsbröd utan valnötter...
Så nu jäser degen, satte den på rumsvarm öl så den får stå ett par timmar å pösa till sig.

Nope, blev ingen dans igår kväll....
Såg på fb nyss, det hade varit över 500 pers igen o då är det tråååångt kan jag säga.
Även om alla kan dansa så är det mycket folk iaf.
Det var ju uppehåll men hade varit varmt o kvavt så även om det varit en bra kväll så var det skönt att vara hemma..
Om 3 v spelar dom (Sannex) i Parken o det är inomhus så det blir dans till dom inom kort iaf.

Nästa helg är det nog inget vad jag vet, kanske en tur hem till ön.
Om 2 v blir det dubbelkvällar till våra vänner i PH's.
Fre 7e aug spelar dom på Logen i Kalmar o lör 8e på Båtmanstorget i Växjö på Karl-Oskardagarna (stadsfest)
Ska bli härligt att få träffa dom igen :))
14e aug spelar Blender i parken o d 16e är ju Sannex där så det är härliga danskvällar att se fram emot.
Många dansband har avslutat sin sommarturné nu o tar semester 2-3 v framöver.

Är ju med i div danssidor på fb o herregud vilka problem en del har..
Allt fr att mannen ska följa kvinnan tillbaka där hon stod när hon blev uppbjuden till att diskutera hur många danser som är "tillåtet" att dansa med nån som är "upptagen", alltså gift, förlovad, sambo, särbo osv innan det anses "opassande".
(herregud., lever dom på 40 talet??)
Å det eviga trätet mellan foxare o buggare osv....

Gud bevare mig väl från att bli "föst" av dansgolvet av en man, så gjorde dom förr, ledde tillbaka kvinnan där hon stod när hon blev uppbjuden.
Det var på den tiden när det var otänkbart att en kvinna skulle bjuda upp en man.
Senare kom ju  "damernas" till, en skylt tändes när det var tillåtet för kvinnan att bjuda upp.
Än idag på vissa ställen kan man se skyltarna hänga kvar, lite kul att se men herregud så mossigt å förlegat.
Men det finns faktiskt ställen där det ftf förekommer.
När orkestern säger att  "nu är det damernas" , även om det i övr är demokratisk dans som det så fint heter.
Men ett fåtal ställen lever kvar i det gamla till viss del..
Men det räcker att tacka artigt för dansen  o sen går man dit man själv vill, inte bli föst som ett får i en skock över dansgolvet...

Anser man att efter ett visst antal danser med en man som är "upptagen" så är det opassande så kanske man inte ska ge sig ut på ett dansgolv...
Har flera favoriter som är upptagna o inte faan räknar jag hur många danser det blir med dom.
Men oftast hinner man inte mer en gång innan paus o en gång ef paus.
Å nu när jag är "upptagen" själv så dansar jag ju mer med honom.
Men inte står jag å räknar hur många danser han dansar med nån annan??
Gör man det har man nog problem...

Vissa försöker göra dans till nån slags utomjordisk upplevelse..
Dans är dans...
Med vissa blir det en extra känsla o andra lämnar inga avtryck efter sig.
Kan man inte bara gå ut, dansa å ha kul utan att analysera sönder allting??
Det finns ett liv också utanför dansen...

Att det "jagas" ny danspartner på golvet o att man inte går av o lämnar plats åt andra.
Jag går ut för att själv få dansa, inte låta andra dansa på min bekostnad.
Ofta är det kvinnoöverskott o då får man vara snabb om man vill dansa.
Kommer man av dansgolvet får man ofta stå.
Ingen har då lämnat "plats" för mig när jag stått vid sidan av för att jag ska ha chansen att få en dans.
Å jag vill dansa alla danser om det går, det är därför jag går ut..
Men det finns lika många åsikter som dansare, så är det bara...

Sista kvällen jag är själv, imorrn kommer han hem igen.. <3
Har inte riktigt vant mig än vid att säga "sambo", är ju 11 år sen sist.. :))
Hoppas vi kan komma iväg nånting i höst, nån kort resa tillsammans.
Jag har ju ingen semester på det sättet.
Inte van att få pengar över när räkningarna är betalda, även om det inte är nån astronomisk summa så är det en fantastisk känsla..

Men nu får jag titta till min deg...
Bjuder på denna bilden ;)

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!




Kommentarer

  1. haha, valnötsbröd utan valnötter, den var bra.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg