Jaha...nähä...

... det var väl onödigt att bli sjuk.. :(
Har bara väntat på det, 5e veckan på jobbet...
Har umgåtts med helt nya personer å andra baciller..
Dessutom har flera varit sjuka så det är ingen överraskning.
Men hellre denna helgen än nästa även om det blir surt om vi missar dansen på fre kväll på Logen.
Var frusen hela förmiddagen, fick gå å ta på mig mitt linne också under alla andra kläder.
Kände retning i halsen i eftermiddags så då var det kört..

Jodå, vi tillbringade större delen av söndagen nere vid sjökanten.
Vi gick i å doppade oss, inte så fint här så man vill ligga å plaska runt direkt.
När jag skulle gå i för 2a gg så tittade jag ner i vattnet för att se vart jag skulle sätta fötterna..
(Jäkla insjöar med svart botten, man ser ju inte ett smack, kommer fr kusten med klart vatten o vit sandbotten..)
Men se då hade vi ett litet husdjur där, en kräfta låg nedanför stenen o smaskade i sig nån snäcka-mussla till middag.
Men han blir fin att fiska upp i augusti till nån kräftskiva :))
 
Vi avslutade söndagskvällen med att åka runt till andra sidan sjön till en riktig badplats så badade vi där.
Hela 32C var det 50 cm ner i vattnet, helt ofattbart ljummet !!

Jobb igår, åkte till CG ef jobbet o handlade fisk.
Jodå., jag hittade dit..
Det var värre när jag skulle hem igen..
Vete faan hur jag snurrade till det men till slut kom jag rätt..*suck*..

Handlade dels en röding o sen 2 laxburgare, gjorde en kall äppelsås till det så det blev dagens lunchlåda.
Har stekt 30 minifärsbiffar idag så det blir potatis, färsbiffar o stuvad vitkål som Kärleken gjorde i förmiddags innan han åkte till jobbet.
Gudars så gott det är !!
Hans mamma gjorde det när han var barn så det är en polsk rätt, jättegott till både fisk (lax) o färs.

Har även bakat småländska sockerkringlor för 1a gg idag, blev nog jättebra tror jag.
Jag halverade receptet, räckte att trilla 16 kringlor ikväll ef jobbet :))
Tack å lov han har en diskmaskin.. :))

Tittar på "Allsång fr Skansen" nu, kollade "Lotta på Liseberg" igår..
Men där ligger Lotta lååååångt före..
Även om Petra är duktig sångerska så är hon inte nån programledare.
Å jäkla vilken trio kvinnor igår kväll, Lotta, Charlotte o Kristin..
Dra mig baklänges vilket tryck i gamla "River deeep, mountain high.."

Nähä. parabolen la av mitt i Jill å Doug's låt å jag vet inte hur man gör för att få igång den igen..
Så det får väl bli datorn ett tag till så får jag se om jag är i skick att jobba imorrn..

PUSS Å KRAM Å FRIDENS LILJOR....





Kommentarer

Populära inlägg