Ja.....

 
..... ingen har väl undgått varningarna om oväder som nalkas...
Å andra sidan så är det klassvarning på det mesta i vädret idag oavsett om det är sol elr regn, det är som om det aldrig varit nåt väder förr....
Har börjat regna här så smått, vi får se var det slutar nånstans...
Läste nyss resultatet av sol-ligan så här långt..
Öland på 2a plats ef Karlskrona i topp å Växjö i botten...
Är inte förvånad, brukar vara så.
Så vad det gäller vädret så var det ett riktigt bottennapp att flytta hit men så är det..
Öland ligger ju kvar som tur är...
 
Hade fundering på att åka hem denna helg men det är långt, går 2 tim åt varje håll så jag begav mig ut i skogen igår kväll för att se om blåbär med tanke på varningarna om helgens väder..
Hade sett mycket ris längs en väg som vi åkte för nån månad sen så jag körde lite sakta längs den o se på tusan, jag hittade det..
En helt ljuvlig kväll i skogen, ljummet, sol o vinstilla...
Bara mygg å flughelvetena som störde.. :(
 
Dock fick jag gå lite för att hitta dom, gick till motsatt sida av vägen o milde himmel, så möe blåbär..
Ca 3 L fick jag med mig hem på den tiden jag var ute så det blir fler rundor när vädret lugnat sig..
Hängde ut våra lakan på tork ef jobbet så dom var torra när jag kom hem vid halv 9 tiden igår kväll.
20,50 fick jag middag i mig, en hamburgare med stekt ägg, sallad, tomat å en tallrik blåbär med mjölk...
Sååååå gott att få en tallrik färska blåbär med mjölk :))
 
Bäddade rent i sängen igår kväll men orkade bara mitt täcke-kudde så jag ska se till att göra det helt klart nu.
En tur in till Växjö får det bli, jag orkar helt enkelt inte ef jobbet..
Åker hellre in på helgen när man e utvilad (nåja, hyfsat iaf..)
Ska se om jag hittar nåt till nyblivna tyskan att skicka i paket som försenad födelsedagspresent.
Handla lite mat, sortera lite här hemma, stryka tvätt, det är väl vad dagen bjuder på..
 
I kväll är det dans i Kärrasand, pratade med danskompis H, han skulle ev åka dit så han skulle höra av sig isf.
Nu har jag ju bara 4.5 mil dit :))
Bästa Sannex spelar men blir det sånt ösregn då skippar jag det.
Å med tanke på förra årets trängsel så blir det inte mindre i år, ska det bli sånt ösregn som utlovat så vill alla vara under tak o då blir det nog lätt kaos..
Å andra sidan kanske en del avstår pga vädret, man vet aldrig..
Å 3e sidan så kommer fler chanser till Sanex...
Så tja... får se vad som händer men det blir nog soffan..
 
Middag idag blir kotlett, ugnsrostade nypotatis m timjan, sallad o chilibea..
Så grymt gott !!
Å så ska jag göra nåt av en del av blåbären, kanske det blir blåbärsmuffins...
Skogens blåa guld......

 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!

 


Kommentarer

  1. Blåbär tycker jag inte om men svamp har jag hittat:))
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg