Juli......

Tingsryds marknad


...... lider mot sitt slut å sommaren med den...
På lör är det 1a augusti redan..
Som alltid så sa det bara "swiiiiisssssch" så var sommaren förbi.
Sommaren som aldrig blev riktig sommar i fråga om värme.
Den tyckte väl vi fick för mycket förra året så den blev synnerligen sparsam i år..
För min del kunde det lika gärna ha varit september, jobbat 7-16 varje dag, inget av det jag är van vid i folkmängd, tjo å stim på stan elr andra jippon...
Jag har inte märkt nån större skillnad..
Men vi får hoppas på att augusti bjuder på skön sensommar nu när högsommaren inte blev nån högsommar..

För min del så har hösten blivit en favoritårstid.
Lugnet har lagt sig, allt återgår till det vanliga.
Folk är inte längre lika uppstressade över allt dom ska göra-hinna å allt ska bli sååååååå fantastiskt osv..
Jag tycker om det eldsprakande färgerna i löven på höstkanten, luften är hög o klar, ta på sig en tjocktröja o bara mysa...

Det har varit marknad i Tingsryd mån-tis så vi åkte dit igår ef jobbet..
Bah....
För det 1a så öste regnet ner periodvis o för det 2a så stängde dom redan när vi kom dit.
Hade varit öppet till kl 21 i mån kväll men det visste inte jag å så kom den käre sambon hem ef sin resa till son å barnbarn.
Så nu får vi hoppas på vackert väder nästa helg 7-8 aug när det är Karl-Oskar dagarna här i Växjö.
Gå å strosa bland alla försäljare, kunna köpa sig en langos elr 2, få dansa till våra vänner i PH's.
Hoppas på uppehåll till helgen så jag kan ge mig ut till blåbären igen innan de är övermogna.

Men nu får det bli lite käk, ugnspannkaka med bacon.




HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg